Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

onsdag 18 maj 2011

Det var bättre förr men ändå inte!







Är mycket glad för dagens teknik, men allt är inte av godo! Jag sparar fotografier till höger och vänster och hittar inte dom när jag väl behöver dem. Några är i mobilen, i kameran, i den stationära datorn, i min laptop och andra finns på en extern hårddisk. Det gäller att försöka ha ordning och reda. Älskar att man kan använda sina fotografier på så många olika sätt idag. Men ibland när jag inte hittar det jag söker då saknar jag fotoalbumen från förr i tiden. Att bara öppna dem, leta och att få känna fotografiet i min hand!


  En annan sak som kan göra mig irriterad och heligt förbannad med datorer och mobiler är när människor ska lämna återbud till någon form av händelse. Förr var folk artiga och lyfte luren eller meddelade sig i egen hög person om de ville ställa in något. Tycker att man kommer undan lite lätt idag genom att skicka ett sms eller mejl. Det blir så opersonligt på något vis!



Avslutningsvis så vill jag reflektera lite över alla musiktjänster som finns idag. Visst är det underbart att du snabbt och lätt kan få fram musik och dessutom sådant som du gillar, i alla våra manicker på ett litet kick! De var absolut inte bättre för när jag en helg satt på mitt rum redo med kasettbandspelaren och väntade på "Trackslistan" eller "Rakt över Disc" med Clabbe.

Till saken hör att jag var mycket noga och ville inte ha något mellansnack med på mina kasettband, utan bara själva låtarna från topplistan. Så i minst två timmar satt jag där redo med mitt pekfinger för att trycka "Rec" och "Off" var tredje minut. Det känns idag som slöseri med tid men så gick det till på 1900-talet för er som inte vet.

Det kostade att ligga på topp och vara inne med det senaste då!

Så mycket bättre och enklare idag!


2 kommentarer:

  1. De där inspelningarna känner jag igen! Vi kom in på det där med att spela musik idag i vår PIM-grupp. Att allt är mycket enklare idag! Men som någon uttryckte, kanske kommer vi snabbt att glömma bort en hel del bra musik eftersom vi inte har den där EP:n eller LP:N att plocka fram och hålla i. Tänkvärt tycker jag! Allt går ju så himla fort idag och vi sparar ju inte allt vi lyssnar på...

    kram på dig

    SvaraRadera
  2. Precis så är det! Tror att vi har mått bra av att greja med våra foton, spela in musik, äga skivor och vårda dessa minnen ömt! Kram<3

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥