Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

onsdag 11 maj 2011

En "kulig" dag!


Vaknar och ser solen. Det blir en bra dag! Läser i tidningen att Cubus öppnar en butik i Landskrona under september månad och ett nytt matställe, typ bistro med hamburgare mm. Alltid kul för det sätter fart på centrum och det är bra med klädbutiker för både dam, herr och barn. Mc Donalds ligger så långt från centrum och en god hamburgare är aldrig fel...





Laddar, stretchar och förbereder mig mentalt för Skånedebyt mellan Landskrona BoIS - Helsingborgs IF. Rätt så tung uppgift faktiskt så det gäller att jag är noga med mat, dryck och vila idag...


Lite kemiförhör med systersonen Rasmus väntar på eftermiddagen med mineraler, jordmåner mm. Vi har en ritual som gör att han fixar proven. Fikar alltid med kakor och läsk när Rasmus kommer. Lite förbjudet med läsk när man tränar som han gör! Sen är det mycket viktigt att han under pluggandets gång äter minst en Riesenkola och en rulle med Lakrisal. Sen skriver han så det glöder på provet dagen efter...



En kär vän kommer och fikar lite frukost idag. Så jag ska snart hoppa på min "stålhäst" och iväg för att handla nybakta bullar alldeles strax.

Ikväll får jag hålla ett öga på TV:n för att se hur det går för Sverige mot Tyskland i hockeykvartsfinalen.



Jag säger som några barn upplyste mig om i skolan en dag...

En kulig dag 
är roligare
än en 
rolig dag
för kulig
är ett 
kuligare ord
än rolig!



Man ska lära sig något nytt varje dag
av våra kloka barn!
Smart va?




2 kommentarer:

  1. Hihihi... härligt att läsa! Visst behöver vi morötter ibland som hjälper oss framåt. Hoppas det fungerar denna gång också! Då blir det ju en kulig dag till!
    kramis

    SvaraRadera
  2. Älskar alla kuliga dagar! Och morötter är bra att ta till, tycker jag. Håller tummarna! Kram<3

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥