Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

söndag 22 maj 2011

Hade ingen aning om

att jag var skillad. Men jag förstod det igår när jag läste tidningen.






För det första har jag varit skillad på att vara före min tid med ett mode som är aktuellt nu. Det visar sig nu att sminkfritt är det nya svarta!  Nu växer den osminkade trenden och man ska vara lite mer avslappad i sin makeup. Ingen mer "false lash effect". 








I New York där man har full koll på modetrendena har det startat en rörelse "Make-up Free Monday" som uppmuntrar kvinnor att känna sig helt okej utan makeup. Har faktiskt ite svårt att tänka mig att jag skulle klara mig helt utan min mascara och mitt älskade lypsyl, som jag inte kan leva utan!!!



Vad säger ni, tjejer???

Att bära en lite mindre handväska är något som jag också är skillad på.
Har haft svårt med trenden med alla superstora och tunga och välfyllda och opraktiska handväskor som man skulle slita rundor på utan att kunna hitta det man ville i dem. 



När jag arbetar tycker jag om att ha en stor väska som allt ryms i men på fritiden bär jag inte en större än vad jag behöver.Förstår såklart att man kan behöva en stor om man måste bära rundor på sin laptop och agenda mm. Tycker ändå att mindre väskor klär oss kvinnor bättre och är mer praktiska att lätt fiska upp det jag behöver ur!!!

Den här sortens chips är också skillad bland tonåringar just nu om ni vill följa med i snackstrenden. Har från en säker källa i snart 16-års ålder fått ta del av detta!



Ordbok

  1. substantiv
    1. FÄRDIGHET
    2. SKICKLIGHET
    3. DUGLIGHET
    4. KONST

Det finns mycket runt omkring oss som är skillat och det känns jättebra. Så vill ni nu hänga med ungdomarna och haka på modetrenden så se till att byta ut ordet 
(Kommer av engelskans skill!)

                 grym mot skillat, för det är hottast just nu!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥