Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

måndag 23 maj 2011

Håller med!!!



Stolt moster presenterar artikel ur dagens morgontidning!!!





Publicerad 23 maj 2011 kl. 09:13

Linus – en hjälpgumma att lita på

Linus Olsson är van att hoppa in när det behövs – och i kväll lär han dyka upp som mittback i BoIS-försvaret.

Bildmaterial

Linus Olsson är en härlig kämpe som alltid ger järnet för BoIS. I kväll lär han få en nyckelroll, som lagkaptenen Linus Malmqvists ersättare i mittförsvaret.JOHAN PERSSON HD/NST JOHAN PERSSON

Jörgen avgjorde debuten

Linus Olsson gjorde sin första BoIS-match från start hemma mot Häcken den 26 april 2007. Så här såg laget ut:
Sebastian Karlsson – Linus Olsson, Mikael Dahlgren, Amar Muharemovic, Robin Wikman – Ivo Pekalski, Charles Anderson, Morten Avnskjold, Mirza Jelecak – Valentino Lai, Jörgen Pettersson.
På bänken: Lee Baxter (mv), Johan Heide, Christoffer Carlsson, Alvedin Nezirovac, Emil Möller.
BoIS vann med 2–1 efter mål av Pekalski (1–0) och Pettersson (2–1) inför 3 147 åskådare.
FOTBOLL. Spelare och tränare kommer och går – men Linus Olsson kan man lita på. Den slitstarke backkämpen är inne på sin femte säsong i superettan, ständigt beredd att hoppa in eller att göra en insats från start. I kväll är det förmodligen dags igen, när lagkaptenen Linus Malmqvist är avstängd och när högerbacken Max Mölder måste vila sin fot.
– Precis som vanligt får vi reda på laget vid samlingen, men det är klart att jag hoppas att jag får vara med, säger Linus. Även om jag accepterar min roll vill jag ju spela. Helst i varje match.
Linus Olsson är inte den stora stjärnan i Landskronas trupp, långtifrån. Men faktum är att han håller på att växa ut till en riktig BoIS-veteran, trots att han bara är 23 år, och under Henrik Larssons tid som tränare har Linus utan tvekan återigen flyttat fram sina positioner. I år har det redan blivit två matcher från start, som vänsterback när Mikael Bengtsson och Alexander Zaim var ur spel. Dessutom har Linus gjort tre inhopp, varav det senaste direkt efter paus i 0–0-matchen i Ljungskile.
– Jo, det är väl rätt mycket speltid och jag känner att jag gått framåt, säger den sympatiske Borstahusenkillen. Men det gjorde jag redan ifjol och jag tror att Henkes spel passar mig rätt bra. Jag gillar när vi spelar längs marken och när vi inte anpassar oss så mycket efter motståndet.
Med sin rutin, det har blivit totalt 43 matcher i superettan, känner Linus också att han fått ett annat lugn ute på planen och den lär behövas framöver. BoIS har som bekant hamnat i ett riktigt utsatt läge – fem poäng på sex matcher är mycket sämre än förväntat – och det mesta lutar åt att Linus Olsson får bilda mittbackspar med Fredrik Liverstam i kvällens match.
– Jag är beredd och jag laddar alltid till max, oavsett om jag ska få spela eller inte. Och efter insatsen i Ljungskile känns det som om vi är på rätt väg, det var skönt för alla att vi lyckades hålla nollan och nu ska vi försöka bygga vidare på det.
Tittar man bara på tabellen är det kanske inte så mycket som talar för att Landskrona ska kunna vara med där uppe. Men Linus Olsson tvekar inte en sekund, han är säker på att det ska vända.
– Vi tror på det vi gör och vi litar på varandra till hundra procent. Det är det viktigaste just nu. Kan vi sedan kriga och kämpa lika bra som i Ljungskile måste det helt enkelt lossna framåt också.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥