Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

tisdag 17 maj 2011

Håller tummarna





att solen skiner på Norge idag då de firar "syttende mai"!






Jag tänker också fira idag! Alltid försöker jag hitta positiva anledningar och fira så att livet blir till en Fest!








Min mormor Berntine var norska, så det tycker jag är en anledning väl värd att fira!






Hur jag ska fira detta påbrå har jag inte kommit på riktigt ännu. Men som vanligt "poppar" det säkert upp någon idé under dagen!






Kan ju börja med att vifta med en flagga inomhus och sjunga en trudelutt så länge!




Eller skratta åt en Norgehistoria för jag är trots allt mest svensk:


Vegard och Magne är ute i skogen, där det vimlar av myggor.
-Ta myggstiftet och smörj på, säger Vegard.
Efter en stund säger Magne:
- Vilka snabba rackare, dom är inte stilla en sekund!!!


Vi får se!

En hälsning 
till Norge:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥