Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

söndag 1 maj 2011

Kvinnoproblem!


Idag demonstreras det, politikerna håller tal och det är underhållning i mången park. Jag skulle vilja protestera i en kvinnofråga i dag!

Tror att alla kvinnor som uppsöker offentliga toaletter ofta förbannar köerna och river sitt hår. Om man då samtidigt sneglar bort mot Herrarnas så är det köfritt. Jag brukar vara fräckheten själv och kolla in på Herrarnas för att se om det bara är pisserännor eller om det finns riktiga toaletter. Om så är fallet och det ser tomt ut så slinker jag hellre in där och råkar möta en oförstående karl på vägen ut, än att jag går och köar till Damernas.



Jag tycker att man borde införa spegelförbud inne i själva toalettbåsen. Det räcker gott och väl med speglar och handfat i det gemensamma utrymmet utanför, där man oftast får tränga sig fram under armarna på alla kvinnor som totalockuperat stället för att förbättra läppstiftet eller håret. Somliga kvinnor har en hel rese-necessär med sig till en lokal fest som varar i 5-6 timmar!



Speglar inne i toalettbåsen kan medföra väntetider på en kvart per kvinna. Förstår inte vad kvinnorna gör i de spegellösa toalettbåsen. Hur lång tid kan det ta att dra upp eller ner det man har på sig, uträtta det man ska och så få kläderna på plats, knäppa här och där för att sedan gå ut igen. Det kan ju inte vara så att man stannar kvar för att beundra inredningen. Finns ytterst få offentliga toaletter som ger en tips att så här skulle jag vilja ha det hemma!

Kanske borde män och kvinnor köa i samma kö...

Pratat med många kvinnor om detta fenomen och ingen förstår när man står där i kön varför det är på det här sättet. Brukar sluta med ett konstaterande att det behövs helt enkelt fler Damtoaletter. Det kräver en protest, tycker jag!

Karlarna har helt klart många fördelar. Enkelt att ta fram slangen och tömma den i pisserännan. Använder kanske inte läppstift eller smink. Men kollar frillan är jag övertygad om att dom gör! För där finns spegel på Herrarnas, fråga mig för jag har varit där!


Kanske skulle man uträtta det man ska i naturen istället men ibland är det svårt att hitta något buskage. Avslutar dock med ett "kissetips":

"Bättre att kissa 
i en stupränna
än att stupa
i en kisseränna"


3 kommentarer:

  1. håller med dig 100 %

    SvaraRadera
  2. Katarinamaj 01, 2011

    Jag har faktiskt varit på ETT ställe där det var tvärtom - kö till herranas men inte till damernas! Det ni!!!

    Det hela utspelade sig 2007 på Busscentralen i Malmö när vi skulle åka till Jersey för att hälsa på dottern, som arbetade där. Då bytte vi buss i Malmö och naturligtvis passade man på att gå på toaletten. Döm om min förvåning när jag kommer in i terminalen och ser en gigantisk kö till herranas toalet men ingen kö till damerna!!!!

    Vi kom fram till de som byggt terminalen verkligen hade tänkt till här för det fanns ett STORT antal toaletter inne på damernas. I alla fall hade de tänkt till frö damernas räkning. Vet inte om herrarna var lika nöjda däremot! ;)

    SvaraRadera
  3. Kloka människor som fixat den toaletten, Katarina. Visst kan man bli galen,Anne-li! Kramar till er båda och glöm inte att gå på toaletten det sista ni gör innan ni går hemifrån!

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥