Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

torsdag 19 maj 2011

Min kväll är grön med Svart/Vitt på radion!!!





Har fått en ny passion på kvällen när jag går på min bakgård och pysslar samt vattnar mina blommor. Jag älskar alla växter som lyser illgrönt!








Undrar lite över varför vi säger illgrönt? Har sökt lite info om detta men inte direkt blivit klokare. Det kan absolut inte vara så att det heter ill- för att man mår illa av det. Jag kan ju inte må illa av något som är så vackert. 

Om vi tar ordet illvillig så är det ett negativt ord som har synonymer som elak, fientlig och ondsint. Men inte kan en färg ha dessa egenskaper??? 

Välvillig med synonymer som vänlig, omtänksam, generös och positiv är ett ord jag gillar bättre. Visst är det en positiv syn att se alla knoppar som spricker ut i illgrön färg på våren.






Så alltså är naturen generös mot oss och då ger jag mig själv rätten att ändra ILLGRÖNT till VÄLGRÖNT! För både vi och naturen mår bra och då blir det helt enkelt VÄLGRÖNT, SOM ÄR VÄLGÖRANDE FÖR SJÄLEN!!!







Lite annat GRÖNT SOM ÄR SKÖNT!






TOMATPLANTORNA HAR DET BRA. DOM VÄXER SÅ ATT DET BÖRJAR BLI DAGS FÖR OMPLANTERING. MEN VIKENPLANTAN FÅR NOG KÄKA STEROIDER ELLER NÅGOT FÖR ATT VÄXA I FATT SIN MOTSTÅNDARE!!!



2 kommentarer:

  1. Katarinamaj 19, 2011

    Måste faktiskt hålla med dig där om just den sort du fick. Jag har ju 3 olika sorter av Vikentomater hemme och just plantorna med röd-grönstrimmiga är betydligt mindre än de två andra, varav en även den är en körsbärstomat (fast röd). Ska bli intresdsant att se vad det blir av detta!!! Kram =)

    SvaraRadera
  2. Plantorna kanske bara är lite tröga i starten. Vi kanske får stå på torget och sälja tomater på sommarlovet... Kram<3

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥