Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

torsdag 12 maj 2011

Nervpirr!

Morgontidningen idag gav mig en del info som kan vara bra att veta:


  • Mer än fem koppar kaffe om dagen halverar risken för den aggressiva varianten av bröstcancer, har forskarna kommit fram till i en studie. Det ska väl inte vara så svårt att hinna med, tycker jag ,som älskar kaffe. Men professorn vill ändå inte gå ut och uppmana alla kvinnor att dricka fem koppar om dagen. Hur ska dom ha det egentligen? Svensken dricker i genomsnitt tre koppar per dag. Då kan vi väl lika gärna dricka fem, eller?
  • Datorn stjäl tid från boken, menar forskarna i en studie. Sverige som länge varit ett föregångsland vad det gäller läskompetens har rasat rejält på listan i jämförelse med andra länder. Studien visar tyvärr att svenska barn i 9-10-årsåldern nästan har slutat läsa böcker på fritiden. Men datorn är inte bara ond för på nätet blomstrar litteraturen och det kryllar av bokcirklar. Skolan gör sitt jobb genom att motivera barnen att läsa mer på sin fritid men sen är det upp till föräldrarna!
  • Det finns många sajter och bloggar för bokentusiaster:
(för de lite yngre barnen där de kan få lästips av andra barn)
(FRUKTANSVÄRT NAMN!?!?)
(Blogg startad av unga kvinnorsom läser som galningar och skriver om detta)




Kvällen kommer bli oerhört krävande för alla som gillar någon form av tävling.

Lillebror möter storebror! Landskrona BoIS - Helsingborgs IF och jag tippar vinst för BoIS med 2-1!




Eric Saade ska dansa och sjunga och förra Sverige till finalen på lördag. Jag tror på vinst här också!



Sist men inte minst har vi tävlingen här på bloggen som avslutas ikväll! Där tror jag inte något utan är bombsäker på att dela ut tre vinster!



Plus ett tröstpris!

Tavlorna är inramningsbara!


Glöm inte att skriva vilken tavla du vill vinna och ditt namn i kommentarsfältet!


1 kommentar:

  1. Anne-Liemaj 12, 2011

    follow your heart hade kunnat passa här bara så där!!

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥