Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

tisdag 10 maj 2011

Nu klär vi av oss...



både det ena och det andra! Visst är det skönt att kunna gå barfota i ett par skor.Att ha flera lager på sig på morgonen när man cyklar till jobbet för att sedan vända hem igen med det mesta i cykelkorgen. Det är lovely!



Är mycket för att modet ska vara varierat och att var och en får klä sig som den vill. Underbart när kjolar kan vara långa, korta och mitt emellan! Alla trivs vi och klär i så olika plagg.

Men det finns två saker jag inte gillar med sommarkläderna. Först och främst tycker jag inte om vita vackra skira långbyxor, kjolar eller shorts med svarta stringtrosor under. Förstår inte grejen!



Cyklade faktiskt bakom en dam som var minst i min ålder idag som hade svarta string under sina byxor. Nu ska jag egentligen inte uttala mig om detta eftersom jag är inte kvinna nog att kunna bära string.

Jag tycker att det känns mycket obekvämt och bart. Föredrar ett par sportiga boxertrosor och jag vet, med mindre eggande effekt. Tycker däremot att det är vackert med en vit stringtrosa under ett par vita byxor för byxans passforms skull! 

Stringtrosa/kalsong eller boxer? Eller vad föredrar ni?



Den andra saken som gör mig förbannad och då menar jag riktigt asförbannad är följande. När vi nu tar av oss några lager kläder så självklart visar vi våra kroppar och former mer. Vad ger människor rätt att säga till mig: Gud, så smal du är!!!.

Jag och ingen annan, hoppas jag, skulle väl säga till någon överviktig person att den tyckte att den såg tjock ut. Blir så lack! 

Har aldrig trivts med att visa min smala kropp och har alltid luftiga kläder. Vad ger människor rätt att göra en annan människa ledsen för hur den ser ut? Mår man bättre då? Jag har inget svar och tänker inte söka efter det...





2 kommentarer:

  1. Kloka och tänkvärda tankar! Fräscha, fina och pigga kan alla göra sig, mager som fyllig!Tycker det är så mycket fokus på det yttre, när det enligt mig, är det inre som är avgörande.

    Och du, jag röstar för sportigt och skönt undertill! :) Kram, du är fin som du är! har du alltid varit!!!

    SvaraRadera
  2. Tack, Ingrid! Dina ord värmer precis som ett par rejäla trosor gör! Kram<3

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥