Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

torsdag 19 maj 2011

Nu tror jag att det vänder...


Inför Ljungskile: Skadelistan blir allt längre

Inför Ljungskile: Skadelistan blir allt längre
Det är ett laddat BoIS som i dag åker till Ljungskile för att ta revansch för nederlaget senast mot Degerfors. Thomas Raun är tillbaka efter sin avstängning men skadelista blir allt längre. De senaste som tillkommit är Alexander Zaim, sjuk och Mathias Andersson, de båda är borta i dagens match mot Ljungskile. Det innebär att BoIS har 17 spelare tillgängliga.
– Vi har fyra spelare utlånade, i Högaborg och Kristianstad och jag håller just nu på att försöka få tag på sportchefen, sa Henrik Larsson efter onsdagens träning.
Det är även oklart om Conny Rosén kommer att följa med.
– Det handlar om jobbet. När det handlar om Conny så var det inte tänkt att det skulle bli så många matcher som det blivit. Om det löser sig med jobbet åker han med annars kommer Filip Jönsson att åka med.
Bland BoIS supportrar är det många som hoppas och tror att Henrik Larsson själv ska ta en av platserna i synnerhet sedan Fotbollskanalen.se avslöjade att han fanns med i den preliminära laguppställningen mot Degerfors senast där hans namn ströks 45
minuter innan avspark. Efter onsdagens träning ville Henrik inte prata så mycket om det.
– Vi behövde en 19:e spelare men det var aldrig aktuellt med någon match för min del överhuvudtaget, säger BoIS-tränaren, som sedan hänvisade till Fotbollskanalen.se.
En spelare som kommer att åka med är Linus Olsson. Han har mött Ljungskile förr på Starke Arvids Arena och vet vad som väntar.
– De spelar mycket djupledsbollar på sina anfallare, säger Linus Olsson.
Linus har spelat några matcher från start men mest har det handlat om inhopp.
– Klart att jag helt vill spela, får jag spela så gör jag mitt bästa.
Linus, precis som alla i BoIS hoppas att säsongens andra seger ska komma här.
– Självklart vill jag att vi ska vinna. För att vi ska göra det behöver vi spela bra och sätta våra chanser, avslutar Linus Olsson.
Text: Per Jönsson



HÅLLER TUMMARNA ALLT VAD JAG KAN! HEJA BoIS!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥