Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

söndag 8 maj 2011

Oss trogen i ur och skur!

Underbara soliga Söndag! Idag känns livet verkligen rättvist! Har enbart njutit av dagen och inte skött några måsten. 

Ätit sommarmiddag med familjen. Kokt nypotatis med rökt lax, romsås och en härlig sallad. Kaffe och glass till efterrätt.



Nu är det dags att plocka fram slangen och vattna lite i trädgården och sen tänkte jag spola av bloggerskan en sväng medan jag ändå är igång. Lite manikyr och pedikyr ska nog också hinnas med, tror jag.



Men innan jag sätter fart är det dags för
Maken och jag var för en gångs skull hurtiga tillsammans idag. Jag får ju inte glömma bort dagens tema som har varit hälsa! I förmiddags powerwalkade vi tillsammans ut till Borstahusen och det var så skönt på vägen ut. Men på hemvägen kom en förskräcklig vind längs med stranden och höll på att bryta nacken av mig. Det var inte kallt och faktiskt riktigt mysigt, men en fruktansvärd blåst.



Under vår runda passerade vi "Borstahusgumman" två gånger och jag kom att tänka på att kvinnorna förr var nog starka. Hon står där i ur och skur och kan aldrig känna känslan av att vilja vara på väg hem. Gumman pryder vår vackra stad och därför är hon väl värd blomman!

"Borstahusgumman" Lena Lervik
Gumman var på väg in till stan för att
sälja fisk.

2 kommentarer:

  1. anne-li omaj 08, 2011

    låter som en härlig dag :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du också har haft en mysig dag, Anne-li!

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥