Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

tisdag 3 maj 2011

Sex idag?





Idag är det "Kalkonens dag"! Funderar lite på hur jag ska fira denna dag eftersom jag inte äter kalkon. Kan kanske skåla i Coca cola hela dagen lång, då jag egentligen lovat mig själv att bara dricka läsk på helgen. Alltid bra när man kan hitta anledningar att fira. Det ger vardagen en liten extra piff!



Annars kan jag fira att Netto fyller nio år i Sverige och då kan jag dricka kaffe med bitsocker istället för vidriga saketter, som nu ska användas på vardagarna. Sen festar jag till på helgen och dricker kaffe på bit!

Jag kan fira att "Mästarnas mästare" ligger etta på "Tittartoppen", genom att slö hela dagen och kolla på tv. Vill jag då kan jag varva det med att lyssna på radio och fira att "The Moniker" ligger tvåa på Svensktoppen!

Jane och John är dagens namnsdagsbarn och då kan jag ju passa på att unna mig en ny klänning om i fall att jag skulle bli bjuden på tårtkalas. Känner nog ingen Jane eller John så sannolikheten att detta skulle hända är nog mikroskopisk...


Kan fira att Landskrona BoIS tog hem en seger igår och vann med 3-2 med att äta mycket salt godis som jag också lovat mig själv att bara inta på helgdagar!

Sveriges Ishockelandslag segrade också med 3-0. Kanske skulle fira med en ispinne. Inget bra förslag enligt min kloka tandläkare. 
Får bli en isbit i colan istället!

Kanske måste jag fira dagen med att beställa en resa utomlands då det visat sig att skåningar är bäst på detta av alla svenskar. Vi åker oftast utomlands och väljer då helst Mallorca eller Turkiet!



Avslutningsvis så vet alla ni som känner mig att det här kommer jag verkligen inte fira eller hylla. Svensken är i första hand bara ute efter sex när de är otrogna. Skälet till denna handling är att deras liv är tråkigt och att de saknar spänning. Men nästan hälften av de tillfrågade uppger att de själva skulle bli ledsna om deras partner var otrogna mot dem? HUR TÄNKER MAN DÅ???  
13 % av de som är otrogna skulle dessutom separera direkt om de kom på att deras partner vänstrade!

Har aldrig förstått hur den där matematiken går i hop, därför firar jag istället att jag är lite gammeldags och gillar kärlek och trohet. Hur jag tänker fira? Det får förbli privat...


2 kommentarer:

  1. Ge fasiken i dom där suketterna, 25x sötare än vanligt socker och dessutom stör alla dessa sötningsmedel den naturliga matsmältningen, mättnadskänslorna förändras och vissa (skadliga) ämnen lagras i kroppen.
    Jag är starkt för att istället hålla sig till vanligt socker, det må vara skadligt i höga doser men det känns betydligt säkrare att använda än massa konstgjorda ämnen som i stora doser är direkt livsfarliga.
    Detta förutsätter så klart att man inte pga sjukdom måste hålla sig på avstånd från naturlig sötning.

    SvaraRadera
  2. Tack,Jonas. Lyder ditt råd och lägger av direkt. Låter som om det skadar mer än det gör nytta! Var mest för mina tänders skull då jag dricker mycket kaffe, och inte för viktens skull! Bantar aldrig utan äter mycket mat så slipper man sötsug. Och så slinker det ner en och annan baguette då och då! =)

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥