Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

fredag 13 maj 2011

Värsta bloggpausen!!!



Ber om ursäkt men har inte kunnat skriva på bloggen sedan igår kväll. Blogger har rättat till något tekniskt problem och detta har gjort att ni inte har kunnat kommentera. Dessutom har dom tagit bort alla inlägg och kommentarer sedan i onsdags.


Men nu är jag tillbaka och ni också hoppas jag!


Eftersom det var ett obehagligt datum idag kom jag på i morse när jag vaknade att siffran fem fick symbolisera min dag. Gick upp fem i fem. Delade ut fem tavlor igår i tävlingen på bloggen. Skulle jobba timmar idag och tyckte att därför fick jag nog köpa fem lotter eller en lott som slutade på siffran fem. Men mina positiva tankar hjälpte tydligen inte eftersom bloggen slogs ut just fredag den trettonde!





Hoppas att Anne-lie, Anne-li O, Anette, Mari och Katarina hann och se att de vann tävlingen. Landskrona BoIS förlorade. Eric Saade förde Sverige till finalen på lördag och inlägget om min nyfunna vän Caroline är också försvunnet.



Tänker köra en repris på det från igår!




Unikt erbjudande på bloggen. Jag har fått äran att sälja Chef Michael Elfwings nyutgivna kokbok!


Michael är en "landskronapåg" som bor och arbetar i Kuala Lumpur Malaysia! 


Cooking to entertain

COOKING WITH MICHAEL ELFWING
By Michael Elfwing
Publisher: Marshall Cavendish
SWEDISH chef Micheal Elfwing, the chef de cuisine of Senses, KL Hilton, gives up all the secrets of preparing a fine dining experience in his new cookbook Cooking with Michael Elfwing.
In a recent interview, Elfwing took pride in the fact that the recipes in his new cookbook revealed all, hiding nothing from his readers. He stressed the importance of providing the exact recipe and even the exact taste and experience he felt while creating the dishes.
There are over 80 recipes which are a blend of Swedish and Australian dishes, with a slight inspiration from our Malaysian cuisine.
All the recipes are original creations and has Elfwing’s signature style. Even familiar dishes like the mushroom soup, gravlax and croquettes has a touch of Elfwing's culinary spin to it.
Cooking with Michael Elfwing covers an exquisite variety of delectable recipes from entrees, soups, beef and seafood, to snacks, petit fours and desserts.
I found the recipes to be very elaborate, and extremely detailed. One recipe I was very excited to find was the Macarons. Macarons are not an easy task. Making them requires precision and accuracy.
I was happy that Elfwing had included very detailed instructions for both the French and Italian meringue methods. The step by step instructions were detailed, easy to follow and simple to understand.
The ingredients used, however, are less than common among non professional chefs. Some recipes used ingredients like truffles, foie gras and wagyu - products that are most difficult to find in our local supermarkets.
However, I loved the way Elfwing presented every recipe with detailed instructions and gorgeous photography of serving and plating suggestions.
Cooking with Michael Elfwing is a wonderful book to own if you enjoy cooking to entertain.
Michael Elfwing är Chef
på Hilton Hotel
i Kuala Lumpur!

Ett bra tips till alla er som
är duktiga på fredagsmys!

Pris 300kr.
Skriv en kommentar
om du är intresserad!

Mycket nöje!





3 kommentarer:

  1. Katarinamaj 13, 2011

    Jodå, jag hann se att jag vann ett pris. Liten tavla tror jag det var. Ser fram emot denna! =)

    SvaraRadera
  2. Katarinamaj 13, 2011

    Jag hann också läsa alla de inlägg som tydligen nu är försvunna! Kram och trevlig helg! =)
    På söndag ska jag gå på husvisning (grannens hus)

    SvaraRadera
  3. Bra att du hann läsa! Trevlig helg och köp nu inte grannhuset, Katarina! Kram<3

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥