Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

onsdag 1 juni 2011

Vi har det bra!

Var på Netto och handlade idag. Det är ju en livsmedelsbutik men jag slog två flugor i en smäll och passade på att köpa krukor till mina tomatplantor




och lite plantor för jag älskar margueriter i alla former.






Nu kände jag att jag hade tjänat tid då jag slapp att köra till blomsteraffären. Tid är pengar och därför kände jag att börsen fyllts på dubbelt eftersom krukorna såldes ut till halva priset och blommorna var på rea.

Köpte också en utav mina favoritfrukter, inte en, utan en hel påse

nektariner


Men som alla andra halvnormala människor kom jag så klart hem och hade glömt en viktig sak, BRÖD. Kollade frysen och insåg att vi klarade oss till fredag. Men allt ordnade upp sig då jag tog en tur till på min cykel för att köpa frimärken. 

Brukar handla på Daniellas spel&tobak eftersom det är vår sk . "Post" nu för tiden. Där hämtar vi paket och gör andra ärenden. Gissa om jag blev förvånad när dom i sina nya fina lokaler på Eriksgatan hade börjat att sälja BRÖD från Kullens bageri. 

Då detta bageri har många brödsorter som familjen gillar och de dessutom kostade 12 kronor styck så passade jag på att fylla brödlådan i frysen.



Mitt favoritbröd!!!
Säkert helt
onyttigt, men det
bryr jag
inte mig för.


Vi har det bra idag som slipper springa till slaktaren för att köpa kött, fiskaffären, torget osv osv. Självklart är det roligt att handla delikatesser och specerier men jag gör det gärna i en galleria eller liknande. 

Vi har det bra!!!

2 kommentarer:

  1. Visst har vi! Och kyl och frys har vi också att tillgå så vi behöver inte handla varje dag heller (eller t.o.m. flera gånger/dag)! Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har som tur är roligare saker att göra än att handla mat! Kylen och frysen skulle vi inte klara oss utan! Men ibland glömmer vi att uppskatta det vi har och tar lyxen för given! Kram<3

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥