Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

torsdag 21 juli 2011

Äta bör man annars dör man!


Älskar fjärilar!


Gråmulen dag!


Jag ser lite halvgrå
ut 
men behöver nog
bara lite mat
så blir jag rosa
 om kinderna igen...

En som inte är grå är 
Katten Prinsen.
Han är verkligen  i
full fart igen och speciellt
på natten!

Lite morgontrött...

torrfoder eller skinka???

Är lite skygg fortfarande...

Men visar gärna upp sin bästa sida!


Tur att jag kan äta igen för nu finns det inte många kvar av mina favoriter!


Bara namnet är väl romantiskt
och lockande!
Ska vara danskar
till det...



7/20 kvar!
Jag gillar dem med kokos bäst!

När jag var ett barn bodde jag i Helsingborg och vi åkte ofta över Öresund till Danmark och fina Helsingör. På väg från färjelägret upp till Ströget fanns en liten vacker gränd där det såldes kulglass i strut/rån.

Valde alltid en glass som jag inte orkade äta upp men gräddbullen som dom satte på toppen den var det första som åkte ner. Tror att jag blev skadad av detta för nu älskar jag gräddbullar i alla former. Är inte en gottegris annars men dessa har jag svårt att tacka nej till.

Nektariner måste jag äta varje dag!

En och annan kiwi
slinker också ner.
Har faktiskt en bekännelse att göra:
" Jag är fruktoman och en riktig
fruktoholic"!

Exempelsvis har min tandhygienist
påpekat att det kan vara
skadligt för mina tänder!
Här går man och tror
att man lever ett nyttigt och sunt liv...

Hittade en Skånepepparkaka
i förpackningen
och den tänker
jag njuta av med
en god ostskiva på!
Smaskens!


Vår kaffeburk är nästan tom!
Då är det kris...

Vi har en kaffebricka
som alltid står påfylld
på köksbänken!
Bra att veta, va?
Om du skulle ha vägarna förbi...



Den här fina brickan
köpte jag när det var
trädgårdsgille i
Landskrona förra året
men jag tycker den
är så fin så jag har den mest
till prydnad!
Vackert budskap!




Nu ska jag radera bilder i min kamera...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥