Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

söndag 24 juli 2011

Veckans sista dag!

"Lätt möta döden om man är vid gott mod" (vansinnescitat)

Kan inte låta bli att följa nyheterna av händelsen i Norge. Tror att jag ska kunna förstå men det kan jag inte. En människas handlingar som ger en sådan sorg och förödelse... Tydligen var det en mycket välplanerad handling och flertalet media publicerar idag den 1500 sidor långa dagboken som han förde på nätet ända fram till då han skapade den värsta dagen i Norges historia sedan andra världskriget... 



Tänker också mycket på alla kloka ord som Dan Hylander delade med sig på konserten. Uppskattar inte bara hans musik utan även "snacket" mellan låtarna och hans humor:

"Om en människa snor en miljard, upplevs den som smart, men om du snor en miljon, är du en tjuv."

"Gott folk, ikväll måste ni vara lugn och inte dansa eller hålla takten för i Sverige betalar du olika mycket moms, 6% för restauranger och 25% för konserter, så för helvete, stå still annars ryker vårt gage"!
Ibland är det svårt att tackla 
livets olika 
kontraster!


Nu ska jag höra presskonferensen på Aftonbladet
och sen måste jag rymma upp lite
i vår boning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥