Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

onsdag 14 mars 2012

Halva fm


Gick upp tidigt och tänkte hinna med en hel del måstegrejer på fm. Ett telefonsamtal från sonen 07.15 ändrade på allt. Han var på flygplatsen i Bangkok på väg till sunny California LA. Då behövde han i full panik ha en hemresa som skulle vara bokad helst inom loppet av en kvart. 

Vet inte hur många sökmotorer det finns på Google men man kan säkert hålla på en hel vecka och jämföra priser på olika flygbolag. Fick till sist fixat resan och som tack kom ett gulligt sms om att jag var hans älskade Mamma som löste problemet. Vad gör man inte för sitt barn?

Sonen pustade ut och gick och firade med en cola och en pizza. Jag funderade på frukost eller om jag skulle gå och lägga mig igen då det kändes som om jag genomfört två dagars arbete på mindre än en timme eller två...

"Det finns bara två bestående gåvor
vi kan skänka våra barn.
Den ena är rötter,
den andra är vingar."
Hodding Carter




6 kommentarer:

  1. Vilken tur att du finns!

    Så fina och sanna ord! De har jag inte läst tidigare.

    kramis

    SvaraRadera
  2. Skrivet av en amerikansk författare och journalist. Tycker orden är så vackra! Tack & Kram till dig, Ingrid!

    SvaraRadera
  3. Hehe, ja vad gör man inte för dessa älskade barn<3!

    SvaraRadera
  4. Elle, man får ställa upp så gott man kan, eller hur? Kram till dig!

    SvaraRadera
  5. När är det dags för hemresa för sonen då ?

    SvaraRadera
  6. Ja, du anonyma man eller kvinna, det blir väl om en månads tid ungefär. Så länge han mår bra och har kul så är jag nöjd.

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥