Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

fredag 30 mars 2012

Kunskaper

Fredag


Tror och lever efter att det är viktigt att lära sig något nytt varje dag. Igår fick jag veta på Facebook, av en underbar arbetskamrat. vad en degkorg var. Trodde i min vilda fantasi att all jäsning sköttes i bunken eller på plåten, men så var inte fallet.


En korg som man jäser surdegsbröd i eftersom surdegen blir lite vekare än andra degar och behöver stöd för att inte "rinna ut" på plåten och bli för platt när det jäser.

Sen blev jag upplyst om en viktig sak för oss föräldrar att veta. Våra ungdomar vill inte att vi ska vara totalt mossiga men heller inte för ungdomliga. Läste idag att de inte gillar att vi "apar" efter alla deras uttryck som exempelvis ordet chillar. En kvinna i min ålder tar det lugnt. Hon chillar inte... Kanske relaxar skulle passa bättre om jag vill låta lite cool?

 I USA finns det dock ett uttryck som jag hörde i ett TV-program och som jag kanske anammar om det inte blir för svårt att komma ihåg, så klart. KOMBINERAT OCH SAMMANSATT:

CHILLAXING



FABULUOS MENADE JAG ELLER KANSKE HELT SAGOLIK...




2 kommentarer:

  1. Jag har förstått på min tonåring att det är inte alls bra att apa efter för mkt, då blir man pinsam...men man ska ändå förstå allt 'deras'. Just nu är jag ofta pinsam i henns ögon...vid tillfällen då jag ofta känner mig väldigt ung :-) Ja,ja jag tror det är bra om man är lite ung i sinnet...så får min 14 åring tycka vad hon vill...
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt att vara lagom utan att vara pinsam! Men ungdomlig ska man vara... Kram till dig, Linda!

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥