Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

måndag 12 mars 2012

Ordning & Reda



Nu har flunsan tröttat ut oss i två veckors tid men nu är det minsann hög tid att få lite ordning & reda på torpet igen. Måndagen ska ägnas åt detta. Både jag och maken är jättetrötta och vi somnar överallt till höger och vänster...

I slutet av veckan kommer sedan våra efterlängtade byggherrar för att ta en titt på om våra önskningar till ett nytt kök är genomförbara eller kanske är det bara drömmar. Vi får se. Spännande!

Dags att ta fram cykeln och ut och träna en runda och sen ett besök på apoteket som nu för tiden kan ta en hel förmiddag. Är så förundrad över att allting ska effektiviseras i vårt samhälle men jag upplever det som om den här privatiseringen av apoteken har gjort att deras service blivit sämre.

Nu försöker solen att titta fram och då tror jag att allt kommer gå som på räls idag.




2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig angående apoteksprivatiseringen; servicen har blivit sämre. Det slog upp ett nytt apotek bredvid stormarknaden där jag gör mina flesta inköp. Vad bra, tänkte jag...och gynnade dem några gånger men nu är det gamla hederliga apoteket som får gälla. Det nya är väldigt inriktat på ansiktskrämer...vilket jag märkte när jag skulle ha en kräm till Oliver när han bara var några veckor gammal. De rekommenderade ngt franskt. Jag köpte det men numera är det miniderm och annat gammalt och beprövat som gäller :-)
    Vad seg er influensa har varit, skönt att ni är bättre nu och vad roligt med en köksrenovering! Roligt och spännande. Köket är det rum jag gillar bäst i vårt hus efter vår köksrenovering!
    Ha en härlig måndag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Tack för din omtanke, Linda!
    Förstår mig inte på hur de inte kan lyckas med att bli proffsiga på apoteken nu när det blivit konkurrens. Har också återgått till ett litet apotek som servar sina kunder på bästa sätt.
    Ska bli spännande med köksrenoveringen då vi idag har ett rätt så litet kök men vägg i vägg ligger vårt matrum så vi har planer på att riva en vägg och slå ihop dessa två rum. Spännande att se vad byggherrarna har att säga om våra drömplaner...
    Ha en bra dag och Kram till dig!

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥