Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

söndag 18 mars 2012

Party på Safirvägen

Nog blev det ett party som hette duga  igår kväll. Härliga familjen Nyborgs hade bjudit in till god mat, dryck och otroligt många glada och goda skratt i deras mysiga hem.

Som vanligt glömde jag i all hast att ta en bild på
den delikata middagen som serverades på min tallrik...



Men det var en makalöst god kycklinggryta med massor av vispgrädde
och vitlök, som jag älskar.


Det här vackra bordet mötte oss i hallen och tapeten
föll verkligen mig i smaken.
Bordet var konstruerat av värdinnan Stina.

I deras walk-in-closet fann jag den här underbara tapeten.
 Helt och hållet en färg och ett mönster som tilltalar min ögon och mitt hjärta.
Skulle kunna tänka mig den på en vägg i vårt nya kök men jag tror inte att jag 
får min vilja igenom eftersom jag lever i ständig minoritet tillsammans med tre karlar.



Till min förtjusning hade tjejerna i huset införskaffat
ett mjukt toalettpapper i en färg som de visste att 
jag kom till att uppskatta. Kan man känna sig mer
välkommen. Då det var väldigt exklusivt och dyrt fick
gästerna ta en bit papper vid första skiljelinjen, om ni förstår vad jag menar?

Jag kände mig lite lyxig den här kvällen och tog två "bitar" toalettpapper HIHI! (Skämt?)


 Det är ju vanligt att gästerna kollar igenom badrumskåpet
då de utför att toalettbesök. Jag försökt istället i smyg att
fotografera dagens outfit. Verkar lite ego att göra det i hallen mitt under
partyts gång. Gick så där då bara halva jag kom med, men fick i alla
fall med min gosiga vårkofta från Love Forever.
(Finns att beställa till ett förmånligt pris nedanför inlägget)

På nederdelen bar jag de blommiga byxorna från H&M som jag bloggat om tidigare.
 
Bordet var smakfullt dukat med vit duk, svarta servetter och svarta 
tallriksunderlägg. Discokulor och annat bling glittrade
snyggt i de levande ljusens sken.


Efterrätten var en underbar ljummen ananaspaj med glass. 
 

Blev förtjust i glasen som var väldigt lätta
och stod på en vackert silvrig fot.
Fingeravtrycken är mina.



Partyt avslutades så sent och i väntan på en taxibuss,
som skulle ta oss tillbaka till Landskrona,
lyckades denna sliskiga padda hoppa in i hallen
till värdinnans totala bestörtning.

En underbar kväll som innehöll allt
för utom en sak,
den utlovade 
Poledancen.

Ingen av oss som är så där lite på väg in i medelåldern
vågade testa och vi såg inte röken av någon stång i heller
för den delen.
Men tanken med den här paddan som dök upp
ville inte försvinna när jag låg sömnlös, men helnöjd efter en härlig kväll.
Tänk om jag pussat paddan, vad hade den förvandlats till då?
Kanske ett ämne för Poledance.

Hoppas ni förstår ironin och skämten i inlägget!

Stort TACK för en underbar kväll och en halv natt
till
Familjen Nyborg!

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha haft en toppenbra lördagkväll!!
    Jag håller med dig om den rutiga tapeten, den är jättefin och hallbordet superfint, det hade jag kunnat tänka mig i vår hall...
    Angående det gröna nagellacket: jag tycker också att det är härligt med käcka färger på naglarna, men typiskt tonårsaktigt med det här gröna i går var att min madam tog med lacket upp på Kopparhatten och målade naglarna där...för annars skulle hon glömma att göra det när vi kom hem igen, sa hon ;-)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Tack, Linda jag hade verkligen en mysig och härlig kväll. Det är ju inte så länge sedan utan att man kan komma ihåg vilka tokiga saker man gjorde som ung. Och det skulle ju vara katastrof om man hade glömt bort att måla naglarna. En klok tjej!!!
    Kram till dig!

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥