Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

lördag 28 april 2012

Arla morgon

God morgon, hoppas jag?


Mannens alarm gick igång 05.00. Får modernisera mig lite då jag har kommit på att jag ljuger lite då och då. Skriver ju ofta att klockan ringde då eller då men det är inte en sanning. 

Det sitter lite inrotat i mig, uttrycket klocka. Kanske inte så konstigt egentligen då jag merparten av mitt liv blivit väckt av en klocka.

Först levde jag på den tiden då jag vaknade till en väckarklocka som skrällde så att hela kvarteret tvingades att vakna på samma tid. Vissa ställde plåtklockan på en porslinstallrik och det ljudet var ingen bra start på morgonen.


Sen moderniserades klockan och du behövde inte längre ha världens största sängbord.


Klockan drevs med batteri och det var lite ovisst vilken morgon den inte skulle ringa.


Fantastisk uppfinning med en sladd i väggen och fullständig trygghet då man kunde ha den laddad med batteri om att i fall det skulle ske ett strömavbrott. Man kunde somna till radio och vakna till musik, om man hade tur. 

En ny funktion var också snooze-knappen. Att kunna somna om och sen ringde alarmet efter ett visst antal minuter igen. Ingen funktion som jag hade användning av då jag är den personen som sätter mig rakt upp och låter tårna snudda vid golvet då klockan ringer första gången.

Försover mig aldrig och skulle hellre ringa och ljuga att jag var sjuk än att ringa och säga att jag hade försovit mig... Lite sjukt!!!

Nu har vi mobilen till allt men på mitt sängbord står en klockradio också då jag inte riktigt litar hundra på den nya tekniken ännu...


Tidskontrollsfreak, eller?

Ha en härlig lördag 
och glöm inte bort
att passa tiden!







2 kommentarer:

  1. Njuter av faktumet att jag inte behöver passa så många tider! Så länge det går i alla fall!
    Här & nu är nice och ett underbart sätt att inte bli stressad på!
    Ha en superfin lördag! Kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktig lyx, tycker jag också om de dagar då jag inte har någon tid att passa. Är stressande och därför njuter jag också av dessa dagarna i veckan!
      Detsamma till dig, fina Iammy!Kram!

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥