Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

söndag 15 april 2012

Förberedelser

Nu får jag nog ta tag i mig och städa ut påsken. 



Tycker att det känns lite tråkigt för jag älskar att ha det lite pyntat omkring mig både inne & ute. Tänker passa på att börja ta undan en massa prylar som bara står och samlar damm. Under sommarhalvåret vill jag ha ljust, lättstädat och fräscht inomhus för jag lägger gärna ner mer tid på att inreda i uterummet och på vår bakgård då. Förhoppningen är ju att vistas där som ombyte.


Är verkligen förtjust i många inredningsdetaljer som jag köpt i butiken Housing i Landskrona. Min stora vita lykta som tronat på öppna spisen i jul och hela vinterhalvåret får nu flytta ut i uterummet. Älskar vita inredningsprylar och speciellt lyktor och ljusstakar. Har inte behov av att ha vitt överallt, men njuter av detaljer lite här och var.


Gillar den shabby- chica stilen och med små detaljer som ett trähjärta 
som hänger och dinglar med ett
fint budskap.



Istället för att ha breven slängda lite här och var på köksbordet
samlar vi dem i den här från Housing.

Om man väljer mycket vitt är det så enkelt att sedan skifta kuddar och plädar med olika färger så blir det plötsligt ett helt annat rum. Har hittat vändbara kuddar med exempelvis en cerise och en lila sida. De är snygga och praktiska och jag hoppas att de snart hittar hem till mig.

Men min önskepryl som skulle passa bra in i vårt uterum och dessutom skulle vara praktisk att ha ute också, som en extra sittplats, är den här zinkspannen som min och min systers familj köpte på Housing och gav bort i present.


Älskar det ljusa tyget på locket/sittdynan. Locket är avtagbart och då kan jag förvara saker i spannen. Det är lätt att byta ut tyget om det skulle bli fläckigt genom att bara häfta dit ett nytt.


Att hitta inredningsdetaljer som både är snygga och fyller en praktisk funktion, är för mig ett sant nöje. Med de somrar som vi erbjuds i Skåne så får jag ha lite ordning både inomhus och utomhus, då vädret aldrig är att lita på, när våra brunbrända och nybadade gäster kommer förbi på en grillkväll. Längtar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥