Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

torsdag 19 april 2012

Gammelrosa trotjänare


God Morgon!

Solen skiner och jag är faktiskt glad. En dag kvar till min efterlängtade arbetsdag. Har samlat ihop en hel hög med brev och paket som ska skickas iväg idag, så cykeln får ut och luftas lite. Tror jag ska försöka mig på att fylla den med lite luft borta hos cykelhandlaren, när jag ändå är i farten.

Ska villigt erkänna att jag är inte världsbäst på det och är alltid lika rädd för att det ska bli för mycket och poff så smäller slangen. En annan som smäller av då är nog maken som är familjens punkafixare. Håll tummarna.

Nu har årets fina majblomma anlänt och den är precis i min smak. Gammelrosa, vit och ceriserosa. Jag menar vem kan säga nej till alla söta barn som försöker göra något gott och bekämpa barnfattigdomen i Sverige, genom att sälja den här gamla trotjänaren. Fastän jag sålde majblommor på 1900-talet så är jag inte äldre än att jag kan komma ihåg hur det kändes när en efter en gick förbi och sa, NEJ TACK eller ännu värre låtsades att de hade bråttom och inte såg mig. KÖP EN Maj-BLOMMA!

NJUT AV DIN VARDAG!


Illustratören Magnus Carlsson är årets Majblomme-konstnär.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥