Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

torsdag 12 april 2012

Genomskådat det redan...

Tror att jag har kommit på vad som blir årets julklapp 2012...
eller inte... 


Jag får faktiskt vara utan då når tomten uppenbarar sig, trots att jag försöker hänga med i den tekniska utvecklingen, som nu går i en rasande fart, enligt mig. 

Bild hämtad från Aftonbladet.

En vibrerande tatuering så att du känner när din mobil ringer. Teleföretaget Nokia har tagit patent på den här "livsviktiga" tekniken. Tänk bara på alla ungdomar som umgås med sin mobil dygnet runt och till och med delar säng med den. Hur smidigt är då inte detta?

Mobiltelefonen ska kommunicera med tatueringen via magnetiska vågor och syftet är även att den ska kunna vibrera på olika sätt beroende på vem som ringer dig.

Glädjande nog för den som inte vågar gå till tatueraren så ska det också produceras klistermärke som du kan fästa på kroppen med samma funktion.

Och så försökte folk slå i mig att det var dödligt farligt att äta "mikrad" mat pga mikrovågorna. Snart blir alla skämt om att ha ett headset inopererad i örat eller en mobil i fingertopparna på tummen & lillfingret också verklighet. Vänta bara och se vad tomten har i säcken.
Kanske blir det någon teknisk uppfinning som man kan operera in i läpparna som förhindrar att man säger fel saker, innan man riktigt tänkt efter eller att man kan ställa in hur rösten ska låta...




Tack för den här dagen & Sov Sött & Stäng av mobilen!




2 kommentarer:

  1. Var är vår värld på väg? Som du skriver, allt går i en rasande fart, tekniken är avancerad och användbar men ibland går det för långt. Vibrerande tatueringar sammankopplade med mobilen, vilket påhitt men man blir nästan inte förvånad längre. Må väl och var rädd om dej!

    SvaraRadera
  2. Nej, jag är inte ett dugg förvånad. Detsamma till dig, Verklighetsbloggen!

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥