Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

fredag 6 april 2012

Inte tur i spel men i kärlek

Kan inte precis kalla mig för en vinnare i spel och det finns flera anledningar till det. En är att jag aldrig haft den rätta tron på att jag skulle vinna och dessutom har jag alltid varit för snål. Man måste satsa för att vinna.

En sorts spel har jag faktiskt deltagit i kontinuerligt en längre tid och det är Bingolotto. Som den "hockeymamma" jag är har jag sålt tusentals lotter och själv köpt för en förmögenhet. Men det gick till ett gott ändamål, ungdomsidrotten i Sverige. Kan erkänna att jag gillade att sitta där med min "duttpenna" och följa siffrorna samt Leif Loket Olssons skämt. Det var tider det då och jag njöt till fullo av att spela bingolotteri.

Har hoppat på en del erbjudanden om att spela Bingo på nätet. Trodde i min vilda fantasi att det skulle fungera som vanlig bingo. Men ingen ropade upp siffrorna och allt sköttes automatiskt, så jag tyckte först inte att det var så spännande. Fast efter några spel roades jag av detta också och har faktiskt testat mer än en gång. Inga vidare storvinster kammade jag hem så vi får se om jag testar igen. Ingenting är omöjligt!

Eftersom jag är född på 1960-talet, då bingo kom till Sverige, är väl bingo det lotteri eller spel som jag har längst erfarenhet av. Tyckte det var riktigt spännande att spela bingo på matematiklektionerna i skolan. Spelade faktiskt några gånger som liten på offentligt bingo i lokal. Om jag inte minns fel kostade det 50 öre eller en krona för en bricka och vinsterna var megastora vid full bricka jämfört med insatserna. Kändes i alla fall så , men jag var inte så gammal och erfaren då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥