Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

lördag 21 april 2012

Pizzapucko


Cyklade till mitt postombud för att skicka ett stort paket idag. Det var inslaget i sådant där gammeldags brunt vaxat presentpapper. Precis när jag skulle ge mig av så började det att ösregna. Eftersom paketet var stort hittade jag ingen påse som var stor nog till hela. Fick syn på en pizzakasse som vi hämtat stora familjepizzor i och trädde denna över i alla fall halva paketet. Ställde det sedan på sned i cykelkorgen.

När nu många pizzerior gått över till bruna miljövänliga kartonger var det flertalet cyklister och gångtrafikanter som sneglade lite konstigt på min last och sen på mig. Skrattar igen nu när jag tänker på då plötsligt kom på varför jag kände mig ut-tittad.

Dom trodde så klart att jag var helt puckad som hade beställt pizzor och satt kartongerna på högkant i cykelkorgen... Behöver jag skämmas? Nej, är i den åldern nu så att den snackisen kan jag bjuda på om någon vill sprida den vidare i vår lilla stad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥