Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

söndag 8 april 2012

Nöjdast

Färden gick söderöver i fullt solsken och med några snöflingor.






Frotté till handtvätten på toaletten


och en vacker tapet på väggarna.



Smakfull och ljus inredning inomhus


pool


och solsängar utomhus på Ystad Saltsjöbad Hotel.

Sen fick jag se Carolina Gynnings konst, träffa och prata med henne samt få en skriven hälsning med mig hem.






Nöjdast!

Dom här fyra målningarna hängde i foajen men sen var det fotoförbud, tyvärr. Det var synd men jag fäste mig vid så många tavlor och det skulle vara kul att komma hem med dessa på bild. Även mötet med Gynning hade jag velat föreviga då hon är en härlig kvinna & konstnär.

Utanför entrén stod den här färgglada skulpturen som 
Carolinas mamma gjort då båda visade sina alster.
Den var tillverkad i gummi.




Det var för kallt att bada.


Men solen värmde gott när vi promenerade längs med stranden.





Söta små badstugor som stod uppradade i alla möjliga färger.



En yttepytte-liten bänk.





Rosa Grisskulptur.


Anders med sin nya hobby vadade ut och drog upp fisk.
NEJ! Skojar bara...



En underbart inspirerande dag. Hade hoppats på att komma
hem med ett smycke på armen designat av Gynning men
det beklagade hon på sin skönklingande skånska och hänvisade oss
till sin webshop om ca. tre veckor.

Spelade ingen roll att armbanden var slut för inget kunde spoliera min fina dag.
Solen sken, himlen var djupt blå
och
Jag var bara nöjdast!

TACK till min kära MAKE!



2 kommentarer:

  1. Förstår att du haft en riktigt härlig dag! Jag gillar också hennes måleri!

    Tänk, dina bilder på badhytterna påminner mig om när vi satt i sandskogen och försökte måla vatten.. det var minsann inte lätt...

    kramis

    SvaraRadera
  2. Var helt lyrisk idag kan du tro, Ingrid. Njöt av konsten men även omgivningarna som väckte precis de minnena du skriver om. Pratade med Anders om det faktiskt. Det var en tuff tid i våra liv då du och jag studerade tillsammans men jag har så många goda minnen. Tittar ofta på fotona från då du och jag var i Paris tillsammans. Tänk vad vi fick uppleva och inspireras av. Förstod att du hade en bra dag med de andra tjejerna i Köpenhamn. Det är underbart med påsklov! Kram!

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥