Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

fredag 27 april 2012

Sex timmar - sex koder

Minne som en guldfisk


Under loppet av sex timmar idag har jag använt mig av sex stycken koder, sifferkombinationer eller lösenord. Ett huslarm, två olika för att komma in i två datorer, en för att öppna upp min mobil samt två olika vid kortbetalning i affärer.

Det är inte konstigt att vi skojar om våra dåliga minnen eller att vi lider av alzheimers light eller att vårt minne glider av oss lika lätt som teflonet i en stekpanna. Ibland är förvirringen total!

Tror faktiskt inte att vi fått sämre minne men så många mer småsaker att hålla rädda på. Visst behövde mina föräldrar kanske gå runt och ha sin adressbok med flera telefonnummer i inne i sitt minne på Stenålderstiden, men jag tror inte att människorna ifråga flyttade eller bytte telefonnummer lika ofta som vi idag byter våra inloggningar eller koder till all teknik som omger oss nu.

Nu är det inte så att jag vill avstå från tekniken men kanske kunde man få en personlig kod som användes till flera olika saker. Jag har egentligen inga problem alls att minnas sifferkombinationer och går runt och bär på en massa värdelöst vetande som flera kontonummer på banken i mitt huvud.

Problemet är att jag ibland inte kommer ihåg vilken kod eller inloggning som hör till vilken apparat...


Nu ska jag logga in på min mejl!




2 kommentarer:

  1. Tack för ditt beröm
    Konstigt att man kan hålla reda på alla siffror egentligen. Men ibland har man slagit fel på minuten. Så har man fått ta om igen

    SvaraRadera
  2. Var så god! Det har hänt mig flera gånger också! Ha det bra!

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥