Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

onsdag 18 april 2012

Sjuk men ändå frisk...



Var hos läkaren igår och för mig känns de besöken bra och de fungerar även som en bekräftelse. Ibland undrar jag om jag är sjuk, fastän att jag vet att det är så och jag har smärtor samt funktionshinder som påminner mig om det dygnet runt.

Anledningen till att jag ibland får konstiga tankar och tvivlar är att jag är under utredning på Försäkringskassan om huruvida sjuk jag är och det tar så lång tid att få ett besked på något som jag egentligen redan vet. Därför tvivlar jag ibland på min mentala hälsa. Kommer nu att få mer psykologstöd för att uthärda denna väntan.

Skönt att min läkare då konstaterar att jag är så duktig och envis som kämpar på och arbetar, samt underhåller min fysik. Högerhanden har försämrats något. men för mig är alla dagar olika och LYCKA är att lyckas pricka rätt och må lite bättre de dagar jag ska arbeta på min fina skola. Det sociala är så viktigt och kan lätt väga upp de dagar som är sämre och då jag gråter av denna ständiga oro som allt med Försäkringskassans utredningar innebär. 

Längtar till den dagen som jag blir "FRI" och kan börja leva och tänka positivt i alla hänseende igen. Tackar också för att jag har min blogg där jag kan skriva av mig en stund ibland även om jag inte vill tvinga på dig som läsare, deppiga inlägg. Tack för att du läser och återkommer!



6 kommentarer:

  1. Styrkekramar till dig !!
    Ha en fin & skön onsdag ღ

    SvaraRadera
  2. Ja ibland blir det riktigt förvirrande... Vet precis hur du känner...
    Skönt att du får stöd, det är jätteskönt att kunna prata av sig, särskilt med någon som inte står en nära och kan se på situationen ur en annan synvinkel.
    Jag hoppas att du snart får besked så att du kan få ro i själen. All oro gör ju ett och annat med smärtan!
    Stor kram till dig :)

    SvaraRadera
  3. Tack så hjärtligt, Mimmi! Önskar dig detsamma! Kram!

    SvaraRadera
  4. Vi vet precis hur det känns, Tammy, och även om det är tråkigt att det är gemensamt så känns det skönt att veta att någon förstår... Är så glad att jag kan gå och samtala med någon. Tack för din omtanke! Kram!

    SvaraRadera
  5. Älskade syster! Du är en kämpe och en dag kommer du att besegra det onda! Det vet jag för det finns ingen som är så envis som du! Det är fruktansvärt att se dig lida och ha så ont! Jag lider med dig! Hade jag fått bara en önskan som skulle gå i uppfyllelse skulle den vara att du skulle slippa detta helvete! Älskar dig av hela mitt hjärta/Kram

    SvaraRadera
  6. Tack detsamma, kära syster. Vi är båda envisa och har fått våra törnar här i livet. Ska inte inte ge upp, men ibland känns det hopplöst. Tack för att du är så omtänksam och du vet hur stolt jag är över dig och hur mycket jag älskar dig. Kram, fina Camilla!

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥