Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

söndag 22 april 2012

Sjusovare


Vad står på?

Vaknade inte först i vårt hus idag. Händer faktiskt inte så ofta på helgen då Katten Prinsen vet att jag är ett säkert kort att terrorisera eftersom jag inte kan somna om. Maken steg upp 07.00 tillsammans med alla pensionärer och då hakade Katten Prinsen på.

Men när deras morgonmys var över och han inte fick mer uppmärksamhet på nedre våningen, då var det dags. Upp i sovrummet och inbrottsförsöken startar. Katten Prinsen försöker med sina gamla trötta tassar att klösa sig igenom garderobsdörrarna. Slutar varje gång jag säger till honom. Men håller på tills att jag börjar röra på mig i sängen.

Då hoppar det söta kattskrället upp och stryker sig mot mig. Jag får en hel massa God Morgon-kel och sen lägger sig Katten Prinsen som en boa kring min hals och somnar. Har inte hjärta att hoppa upp ur sängen direkt. men efter en liten stund är de payback-TIME. Vet ju om att fastän han är så gammal så är han så busigt nyfiken att han kan inte ligga kvar på täcket i sängen om jag stiger upp, för då kan han ju missa något...



SLUTA ALDRIG ATT VARA NYFIKEN!  

Nu måste jag nog låtsas att jag är lite nyfiken på dagens innehåll, då mannen redan har hunnit vara på tippen en runda. Får sätta på tvätt och tänkte skingra mina tankar idag med att plantera ut lite blommor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥