Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

lördag 7 april 2012

Tuppen gol tidigt

Uppe i ottan. Ska cykla och handla lite som jag har glömt. Visst är det konstigt att om man väljer att ha inköpslistan i huvudet så kommer man lyckligt hem med alla varor, men om man har en ordentlig inköpslista med sig så fattas man något? Även om man lyckas pricka allt på listan så är det självklart någon vara som man glömt att skriva dit...

Blir bara en kort tur till kvartersbutiken i den här kylan. På påskafton ifjol grillade vi, solade och rullade ägg på vår bakgård. Kanske var det så att vi firade senare på året. Ska köpa lite Välkommen-hem-blommor och fiffa till sonens rum med. Två ynka dagar kvar.

Måste avsluta och berätta om när den just nu golfspelande mannen gav mig ett gapskratt igår. Han skulle ge Katten Prinsen lite extra god mat. Då maken ska sätta ner matskålen springer Katten Prinsen runt och stryker sig så gulligt mot hans ben. Helt plötsligt utbrister min man: SITT! 

Jag börjar vrålskratta, för hur dum får man vara, om man tänker lära en katt att sitta när man haft den i snart 15 år. Dessutom handlar det om en katt som följer sina egna regler och gör precis som den vill och känner för. Tror ni att jag blev helt paff och började att skratta helt hysteriskt då Katten Prinsen bestämmer sig för att lyda och sätter sig ner på sin mjuka rumpa?



Ett gott skratt förlänger LIVET!


2 kommentarer:

  1. Önskar dig en underbar & mysig påsk ღ
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma, söta Mimmi! Kram♥

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥