Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

tisdag 1 maj 2012

1/5

Dagen efter brasdagen eller kungens födelsedag, om man så vill. Dagen då många, precis som jag, kanske måste börja att tänka på att deklarera. Dagen då vissa mår förträffligt och andra som de förtjänar.

Dagen då man i Skåne får lov att luras så mycket man vill. När jag var liten användes detta uttryck flitigt den första april och fråga mig inte hur det hängde ihop. Fast jag tror att jag lärde mig att måne syftar på månad. Så nu är det pay-back-time! Därför tycker jag att vi ändrar på detta nu på 2000-talet. Gör ett bus och utbrist sedan:

"Maj, Maj Måne
Jag kan lura dig ut ur hela 
SKÅNE!"

Dagen då många är lediga och demonstrerar för arbetarnas rätt eller annat. Dagen då vi fortsätter att njuta av solen, grillar, golfar, promenerar, är i skogen, i solstolen, i trädgården och känner att det är gott att leva.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥