Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

torsdag 10 maj 2012

Inneaktiviteter


Börjar fiffa lite i uterummet 
och tittar ut på ösregnet.

 Målat upp grunder till nya stora tavlor.







Älskar att måla på stora dukar.



Kanske borde roat mig med att städa bland mina 
färger och penslar istället...

Kan bara inte hålla ordning på detta. Är som uppslukad
och glömmer allt.


Då passade katten Prinsen på att göra inbrott i ett köksskåp och lyckades få hål på Hunden Torres matpåse. Har alltid påstått att Katten Prinsen inte vet om han är en katt eller hund eftersom han älskar andra hundar och skäller på fåglarna.


Nu är det bevisat att allt inte står rätt till i den lilla lurviga sakens huvud...



Kommer ihåg sidnumret i kokboken



och att ugnen ska vara på 225 grader,
kan bero på att sifferkombinationen 
är den samma som sidnumret




och jag vet precis hur man gör
men hur mycket av varje 
man ska ha finns aldrig i 
mitt minne



och då är det tur att 
Bonniers gamla hederliga
har en plats i min hylla


och den är noga med riktiga basic tips
till en halvduglig husmor som mig


och den funkar efter snart trettio år i tjänst.

4 kommentarer:

  1. Torres brukar ju äta prinsens mat så han är säkert skyldig prinsen lite mat :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det står nog lika i matchen nu Sofie. Synd att jag inte kunde fotografera honom precis när jag kom på det. Han såg helnöjd ut och sprang allt vad han kunde ut i trädgården. Kram♥

      Radera
  2. Fantastiskt fina tavlor du målar och det är bara grunden skriver du, då kan jag tänka mej hur fina dom blir när dom är klara :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så ♥-ligt! Älskar att måla och ska lägga upp fler bilder sen när de är klara! Kram♥

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥