Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

tisdag 1 maj 2012

Långhelgsfrosseri

Sista kvällen på ännu en av vårens långhelger. Då får det bli lite frosseri, men i morgon är det vardag igen och nu inspireras man av det fina vädret och lever lite sundare igen.

 Utbudet och priserna i butikerna förändras till det bättre under sommarsäsongen. Just nu är det sura clementiner och röda plommon som ligger högst på min topplista. 

Om jag inte var väl medveten om vilken ålder jag var i så skulle jag ibland nästan kunna tro att det var en form av cravings.  Men jag kan meddela att jag är inte gravid utan jag kan aldrig få nog av frukt och grönsaker.


6 kommentarer:

  1. Ditt gröna får mig att tänka konst... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst far tankarna dit, Ingrid! Tänk så jobbigt men roligt och givande det var när vi studerade Bild tillsammans. Kram!

      Radera
  2. Köper man frukt och grönt efter säsong så kan verkligen unna sig av allt det goda som finns. För visst är det så himla gott med frukt och grönt!!
    Här gillas åtminstone frukt av alla i familjen och det är ju bra, men ibland får man hejda barnen....även om säsongsfrukten är billig så går det inte att köpa kilovis hur många gånger som helst i veckan :-)
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar den här tiden då jag kan äta mycket frukt. Visst får man hejda sig ibland, men hellre det än snacks och annat onyttigt! Kram!

      Radera
  3. Frukt o grönt är gott och dessutom nyttigt och du har helt rätt, nu när våren och värmen kommit så blir man mer peppad till att vara lite sundare. Må väl i sommarvämen. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att vi är överens! Ha det bra! Kram!

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥