Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

fredag 18 maj 2012

Lunchar lite

Sitter på bakgården och lyssnar på härliga barnskratt som jollrar ända nerifrån tårna och genom magen på dem. Desperata mor/farmödrar som försöker locka & pocka med olika mutor för att de ska följa med dem hem igen. Ingen muta fungerar.

Finns inte mycket att leka med på vår lekplats, men gungorna är populära och en karusell där de snurrar runt tills de är lite spyfärdiga. Ungefär som Kaffekopparna på ett tivoli. Den har stått där i de 22 år som vi bott i huset och är fortfarande lika attraktiv.







Arbetat lite med fingrar i solvarm jord. Men nu blir det vila och sen ska det skissas och målas på tavlor. Det är livet på en pinne.

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder du har lagt in.
    Den där snurrgrejen minns jag med sedan jag var liten....jag tyckte den var väldigt rolig.
    Speciellt när någon vuxen gav oss rejäl fart...
    ..minnen *skrattar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Christian! Kul att barn av idag roas så av något som funnits i så många år och visst är det härligt med minnen. Ha det så bra!

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥