Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

lördag 19 maj 2012

Mjukgörande funderingar

Du är så fnasig på armbågarna, sa min Farmor.

Och så smörjde hon in mig med HUDSALVA när jag var ett litet barn. Fnasig vill man ju inte vara så när jag var tonåring fortsatte jag att smörja in mig med HUDKRÄM ELLER HUDCREME, som det stod på vissa förpackningar ...

BODY MILK
höll jag på att glömma bort.


Sen blev jag en ungdom och då var det BODYLOTION som blev det mjukgörande receptet för skinnet. Nu har jag passerat gränsen för mitten av livet och då är det SERUM som ska appliceras.



SERUM och serumbehandlingar får mig att tänka på motgift mot ormbett som framställs av ormartens eget gift eller en gulaktig transparent vätska som blir resultatet av att man låtit människoblod koagulera och sedan avlägsnas blodkroppar och koagulationsproteiner. 

Får en lätt ofräsch känsla av dessa funderingarna men visst jag hänger med på tåget...
Försökte googla lite men de flesta skönhetssalonger erbjuder serumbehandlingar med naturprodukter och med tanke på ovannämnda så vet jag inte om jag blev övertygad precis.

Nu ska jag ta en dusch och ge huden vad den tål för dagen lovar 17 grader och då kanske det blir läge att flasha lite välojlat (KÖR BARNOLJA I DAG för att vara på den säkra sidan) skinn...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥