Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

onsdag 16 maj 2012

Morgonrus


God dripp dropp Morgon!

Rusade upp ur sängen idag då jag har en mycket-att-göra-planer-dag. Min tanke var att om jag startar dagen lite hurtigt så hinner jag mer.

Energiruset varade inte så länge då jag återvände till köket efter att ha varit och hämtat in morgontidningen. Väntade mig ljuva kaffedofter som skulle ge mig ett välbehövligt koffeinrus. Kaffemaskinen såg helt okej ut så jag drog ut termosen och hällde upp i en mugg.

Varmt filtrerat vatten var resultatet... Vad ska det vara bra till? Är ingen supersur morgonmänniska men vill gärna att allt ska gå så smidigt som möjligt. Därför förbereder jag alltid kaffet på kvällen och idag var det ingen större glädje med det.



Men i positiv tålamodsenlig anda fyllde jag på igen och vips nu är jag smått glädjerusig och på gång.

Att gå igång gör jag ofta då jag kollar min inbox. Vet inte hur många sådana här mejl jag får. Om bilen varit en liten en i 100 000-kronorsklassen och summan en halv miljon kronor då hade mitt blodomlopp rusat igång ordentligt, men de här mejlen verkar föga trovärdiga...

För mig ser det så omodernt ut som om det var skrivet med en gammal skrivmaskin på 1900-talet. Skulle vara mångmiljonär och kanske drottning i ett eget land om jag hade cashat in från alla jag får.



Brukar du också få sådana här mejl?


"You have won a BMW X6 Concept Car and £750,000.00GBP.Contact Mr Larry
Quester, bmw Agent with Name,Country, Age,Tel,occupation."


Nu ska mina blommiga regnstövlar, cykeln och jag rusa iväg till närbutiken för att hamstra gott bröd till fyra långdragna och mysiga frukostmorgnar som väntar. Liv i huset. Alla är lediga. Det ger mig ett äkta lyckorus. 



4 kommentarer:

  1. Jag brukar också få sådana 'vinnarmail' och maila att jag har diverse ting att hämta ut. Trots att jag tydligen har ngt filter, enligt mannen och då ska sådana här mail inte komma. Ofta är inboxen full av sådana :( Gillar det inte!!
    Underbara solfoton du visade igår. De blir man glad =)av en sådan här regnig onsdag som det är idag.
    Ha en fin onsdag.
    Kram LInda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Älskar solen och sommaren så jag bara längtar...
      Har också ett filter så att de sorteras bort som skräppost men de försöker att skriva mejlen mer personligt och då slinker ett och annat igenom. Ha en fin dag! Kram♥

      Radera
  2. Sådana mail får man i hotmail konton.. Gmail har ett bättre skräppostfilter som hindrar tramset. Klicka inte på dessa mail, är oftast virus. Önskar dig en trevlig helg med familjen! Stor kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar hamna i skräpposten men detta var formulerat som om vi kände varandra... Önskar dig detsamma! Kram♥

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥