Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

tisdag 30 oktober 2012

När jag vaknar en tisdag



Ville absolut inte gå upp ur min säng idag fastän jag hade legat vaken i flera timmar och försökt att ta steget. Tänk att jag för två månader sedan skrev det här inlägget totalt ovetande om att det skulle gälla mig.

Jag har fortfarande varit lyckligt gift i 22 år och kommer vara oerhört stolt för det och framför allt tacksam för all lycka det gav. Min älskade son kom till och hans pappa som jag älskar och jag har haft ett bra och tryggt liv tillsammans i vårt fina hus med min underbara Bakgård.



Men nu är det dags för mig att bli kallad för EXET av andra och nu menar jag inte av min blivande före  detta man, utan människor i vår omgivning, oavsett om jag vill det eller ej. Min blivande, före detta man och pappa till min son kommer att få vara det i mina tankar och i mitt sätt att uttrycka mig.

Jag kommer inte heller att bli SINGEL utan jag kommer att bli JEANETTE som varit gift och nu lever ensam. Hellre ENSAMSTÅENDE även om det är ett gammeldags uttryck. Men SINGEL och en ålder på 47 år passar liksom inte ihop för mig.



Inom mycket snar framtid kommer det också att bli dags att ändra sin relationsstatus på Facebook och då kommer jag att välja SKILD för det tycker jag känns mer värdigt än SINGEL.

Kanske har ni förstått vart jag vill komma med detta inlägg. Titeln på min blogg: MRS.JEANETTE. Den kommer jag INTE att ändra. Jag känner mig mer som och passar bättre som en FRU än som en SINGELKVINNA, som nu ska ge sig ut på marknaden för att söka ny lycka och kärlek. Det är inte jag.

Tänker fortsätta att vara som den jag är och bevara min stolthet och värdighet och skaffa mig en ny BAKGÅRD I STAN och leva ett lugnt liv som passar och behagar MRS.JEANETTE, 47 år.



10 kommentarer:

  1. <3 Ledsen för din skull.
    Styrkekramar från mig.
    Milla

    SvaraRadera
  2. Har man en gång varit gift är det alltid Fru eller Mrs som blir titeln även i fortsättningen. Singel är man bara om man vill, jag valde att kalla mej ensamstående. Livet förändras, men det behöver inte betyda att det blir sämre <3

    SvaraRadera
  3. trist om det inte är självvalt

    jag är också ensamstående, gillar inte heller ordet singel, och jag avskyr när folk frågar om jag fortfarande är singel som om det skulle vara sämre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett hemskt ord, helt enkelt som också klingar illa i mina öron.
      KRAM♥

      Radera
  4. Kære Frøken,
    Jeg føler med dig og ved det er en svær tid du går i møde. Jeg håber du snart finder dine egne ben at stå på, at du bliver glad og lykkelig igen, at du finder én du kan dele livet med.
    Tænker meget på dig.
    Kram fra mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min sköna! Du är så omtänksam!
      Kram♥

      Radera
  5. Jeanette !!!<3
    Har själv nyligen varit...eller är där och går igenom detsamma. Det kommer att bli bra. Vi är starkare än vi tror !!
    Styrkekramar till dig.
    Kramiz
    Ingela

    SvaraRadera
  6. Tack för att du skänker mig framtidstro!
    KRAM♥

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥