Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

tisdag 23 oktober 2012

Två pinglor och en pling


Hade turen att möta två söta pinglor på stan och följde med dem
hem för en kopp kaffe och lite mys.

Lånade ut min mobiltelefon till den yngsta pinglan, Nellie
då hon ville slå en pling till en vän.

När vi efter en lång skön promenad skiljdes åt
och jag cyklade hemåt då körde jag förbi ett
otroligt vackert höstträd som jag ville ta en
bild av.

Letade igenom min alltför stora handväska,
alla fickor i jackan
och ytterligare en påse
som jag hade i cykelkorgen.

Ingen mobiltelefon!!!

Om det här nu hade hänt för X antal år sedan
och jag hade haft ett mynt i min ficka
så hade den äldsta pinglan, Sofie
bara varit en pling bort.


Men i dagens samhälle gäller det 
att hålla koll på sina tekniska apparater
för jag fick cykla ända hem för
att slå en pling,
men det fungerade ju inte.

Är ingen levande mobiltelefonnummerbok
och idag är siffrorna i telefonummerna
lika långa som ordet som jag satte samman 
i den första raden i det här stycket.

Men så till lösningen.
Länge leve datorn och Facebook.
Där fick jag besked.

Så i fortsättningen gäller det väl att
packa ner den bärbara datorn i handväskan
om man skulle råka slarva bort mobilen...




2 kommentarer:

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥