Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

söndag 4 november 2012

Egoboost


Söndag morgon och två dagar kvar till ett mycket viktigt möte, vilket är väldigt avgörande för det nya kapitlet som jag måste börja skriva av mitt liv. Men för att mina drömmar ska kunna gå i uppfyllelse måste jag vakna först och det är problemet när man upplever nutiden som om man bara står vid sidan av och ser på när allt liksom bara händer.


 Det blir inte enkelt eftersom kapitlet före i min historiebok har varit tryggt och absolut den bästa tiden i mitt liv. Två och ett halvt decennium fyllt med livsavgörande händelser och massor med kärlek och omtanke. Eftersom jag sen hade oturen att bli sjuk så har jag självklart förändrats, men har haft stöd av familjen hela vägen och tagit mig tillbaka till det fina livet igen.


Nu ska nya livsavgörande beslut fattas och det är inte enkelt när sorgen inombords är stor.  Självförtroendet har fått sig en rejäl törn och det kommer att ta tid att hitta tillbaks till den jag har blivit efter smärtorna behagade att ta sig in i mitt liv. Jag var ju stark inombords igen. Men när vägen tar slut gäller det att så fort man kan att byta väg och gå vidare.


Men jag har i alla fall passat på att egoboosta mig den här helgen och eftersom jag inte så gärna är bland folk, då jag ser den här punkten i mitt liv som ett misslyckande och faktiskt skäms, så är ju Facebook det optimala sociala forumet. Byt profilbild och få en massa fina kommentarer och gillande och ditt ego får sig en push i rätt riktning. Det gäller att stå på sig för annars gör någon annan det.



14 kommentarer:

  1. Oförväntade smällar gör ont och skadar självkänslan. Men man får väl försöka se det som att det brukar bli bra i slutändan ändå på nåt mysko vis..

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man är nere för räkning så får man resa sig upp igen. Det är enda alternativet och då kan det bara bli bättre igen...
      KRAM♥

      Radera
  2. Även om man inte tror det i all smärta så brukar man i slutändan sen bli starkare. Vägen dit är ju lång men har man bara nära och kära som stöd så brukar det ju bli bra, fast det måste få ta sin tid. Tror man måste få "sörja klart" i sin egen takt. <3 kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tid är nog precis vad jag behöver... Tack!
      KRAM♥

      Radera
  3. Du kommer klara det fint ska du se... du är vacker och har massa talanger som du kan komma långt med! Sluta inte måla utan använd det som ett redskap nu när du har ska "hitta dig"
    Kram fina du ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej, målandet kan nog bli min räddning.
      KRAM♥

      Radera
  4. Fina Jeanette, du får absolut inte skämmas! Absolut INTE! Sträck på dej, var stolt över dej själv!! Du är en fin människa, ja jag skriver så fast vi aldrig träffats men jag uppfattar dej så, troligtvis stämmer det oxå :-) Var ego, tänk på dej själv, för en stund iallafall!

    Sänder dej energi och styrka till besluten som du måste ta i veckan som kommer. Det kommer att bli bra!

    Jag skickar John Blund till dej så hjälper han dej att få ro så du kan sova :-)

    Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för alla fina ord och att du känner med mig!
      KRAM♥

      Radera
  5. Kram og held og lykke til dig :D

    SvaraRadera
  6. På något konstigt vis så finns det en mening med allt som händer. Om ett tag när sorgen har lagt sig så kommer du säkert att förstå varför detta händer dig. Du kommer också att vara lycklig(are) än någonsin, jag vet det! Det här fixar du och det finns många som stöttar dig. Stor varm kram. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt men just nu är det svårt att tänka så.
      KRAM♥

      Radera
  7. Detta är inte ett misslyckande, du SKA inte skämmas! Sträck på dig, så du visar omvärlden hur vacker och fin du är. Självklart måste du få vara ledsen, det måste få ta sin tid. Men försök plocka fram din goa, varma sida och din envishet kan du behöva och vara din styrka emellanåt. Detta fixar du, även om det inte hela tiden känns så. Var rädd om dig! Lycka till imorgon!

    Stor kram till dig från mig!
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för allt fint som du skriver. Det värmer. Tid är det som jag behöver.
      KRAM♥

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥