Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

onsdag 14 november 2012

Mina tankar om en skylt


Hur tänkte de här egentligen?

Att det är ett askfat framgår ju ganska tydligt, men att kunna 
passa in i kategorin vanlig kan bli svårt för mig som är
en halvnormal människa.

Vem är det egentligen som har bestämt att för att vara vanlig
så ska man vara lik den stora mängden?
Vad är det som skiljer sig då man pratar om vanlig eller ovanlig?
Alla är vi väl ovanliga.

Att man använder askfaten utomhus är önskvärt med tanke på miljön,
men vad menar de med en miljon?

Ska det få rökarna att få dåligt samvete för att en miljon kronor gått 
upp i rök eller menar de att man belönas med en kommande vinst
på en miljon kronor om man följer skyltens budskap?

Tänk så många tokiga tankar man kan tänka på en parkbänk under sju minuters tid!
Det är väl ungefär den tid som det tar att röka en cigarett...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥