Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

fredag 2 november 2012

Tack för den!


Mörkt och mysigt på kvällen med tända ljus och plötsligt bankar det på ytterdörren. Hör ett fnitter utanför innan jag öppnar. Utanför står ett skelett och ett spöke med varsin hästsvans i en ljus och en mörkbrun nyans. Bus eller Godis?, är frågan de ställer.

Jag är modig och väljer först bus varpå de försöker att skrämma mig det värsta de bara kan samtidigt som de fnittrar så att de håller på att falla omkull. Säger att jag bara skojade och att jag väljer godis men då vill jag se vilka som döljer sig bakom de här skrämmande maskerna. Fram tittar två söta små flickor.

In i huset och hämta så mycket godis jag bara kan bära i mina två händer och fyller på i deras korg. Flickorna blir glada och utropar:

Tack, TANTEN!

Var på jag nästan svarar:

Var så god, ungjä##ar...

TACK FÖR DEN, LIKSOM!

Har inte varit så noga med att färga och fixa mitt hår de senaste veckorna,
men detta var ett tecken som hette duga. 
Nu ska alla små grå bort så att TANTEN inte går omkring och skämmer små oskyldiga barn!




4 kommentarer:

  1. Fast idag är fel dag att leka "Bus eller Godis", det skulle man gjort i onsdags. Alltså fick de som kom till oss ikväll stå där med långnäsa... så elak är jag...

    SvaraRadera
  2. Ojdå! De var så söta så det spelade ingen roll tyckte jag. Så snäll är jag... hihi!
    KRAM♥

    SvaraRadera
  3. Sicka busungar som kallar dej för tanten, nåja det var kärvänligt menat men som du reagerade, hade jag nog oxå gjort, alltså genast trollat bort dom grå hihi

    Ha en fin lördag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var så söta men de grå ska bort NU!
      Ha en skön helg!
      KRAM♥

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥