Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

tisdag 4 december 2012

Blir så otroligt ledsen...

I helgen skrev jag ett inlägg till den snälla TOMTEN om en mysig tröja som jag hade hittat på Provrummet.se. Visade lite bilder på en jättesöt tjej från deras hemsida som var modell och såg väldigt vacker och hälsosam ut. Du kan läsa inlägget HÄR.

Klockan 01.03 fick jag den första kommentaren sen jag startade bloggen som verkligen gjorde mig ledsen på mer än ett sätt. Dessutom var den anonymt skriven.

"har du lidit av anorexia??"


Mitt svar:
Nej! Vad kan få dig att tro det? Det är många människor som har stora problem med det och det är en mycket allvarlig sjukdom. Om du avser kvinnan på bilden så är det inte jag. Är själv väldigt smal och får kämpa med att inte bli för smal, men jag är född så. Synd att du inte vågar skriva ut ditt namn för då skulle jag kunna besvara dig på ett bättre sätt. ♥


Jag blev så väldigt ledsen och har funderat mycket på vem avsändaren kan vara. Är det någon jag känner som vill mig illa?

Tycker att det är ingen fråga som man ställer till någon som man inte känner. Anorexia är en allvarlig sjukdom. I den situationen jag lever i nu som nyskild mot min vilja och efter sjukhusvistelse mm. så ser jag allt annat än hälsosam ut.

Har svårt för att äta och ni som har sett bilder på mig tidigare vet att jag är smal och har absolut inte haft råd med att tappa alla de kilo som jag har förlorat nu under knappt två månader.

Kära Anonym! 

Hade egentligen ingen lust att ge dig någon publicitet överhuvudtaget men om du läser detta så hoppas jag att du har mod nog att höra av dig. Du får gärna mejla mig på adressen som finns högst upp på bloggen så ska jag berätta för dig hur mycket skada en sådan kommentar kan göra, eftersom du inte förstår det själv.

Min blogg är till för att sprida GLÄDJE därför 

accepterar jag inte sådana här påhopp!!!

Mrs.Jeanette


16 kommentarer:

  1. Den kommentar er virkelig langt ude... utilstedelig. Det mærkelige er, at denne model ikke en gang er den smalleste, men tæt på normal blandt flest unge piger.
    Jeg forstår du bliver ked af sådan en kommentar, specielt nu, hvor du går igennem, måske den sværeste periode i dit liv. Er man i forvejen, som du er, smal, så er der ikke meget at tære på når man møder modgang i livet.
    Du skal nok komme stærkt tilbage igen med humør, følelse og vægt, når tiden er inde. Glæd dig i stedet over al den varme og omtanke der strømmer imod dig fra alle os andre - og gem anonym langt væk i din hukommelse.
    Hav nu en glad og god dag - og pas på dig selv.
    De kærligste kram fra mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du för alla fina ord och råd. Du är så omtänksam! Kärlek & Kram♥

      Radera
  2. Söta Jeanette!
    Du måste försöka att inte ta åt dig av såna idiotiska kommentarer.
    Kvittar vad vi än gör eller säger så är det alltid någon avundsjuk idiot som ska in och förstöra.
    Tanklösa människor finns det tyvärr VÄLDIGT gott om och den siste idioten är inte född.
    Förstår med att du säkert är extra känslig nu efter det du går igenom men vi är så många som tycker om att läsa det du lägger ut och även om jag inte känner dig SÅ, så kan jag ändå säga att jag tycker om dig.
    STÅ på dig och läs inte skit! ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag tycker verkligen mycket om dig också! Kärlek & Kram♥

      Radera
  3. Finaste Jeanette!

    Vad tråkigt med kommentarer som den där anonym gjort, jag förstår att du blir ledsen och illa berörd. Får hoppas att "anonym" tar sitt förnuft till fånga och hör av sej till dej och ber om ursäkt.

    Käraste Jeanette, du är jättefin och ditt inlägg där anonym kommenterat är jättebra och tjejen på bilden har ett helt normalt utseende. Tror anonym är en ensam människa som är väldigt ensam.

    Alla vi som följer din blogg, och vi är många, vi vet att du vill sprida glädje och kärlek och försöker hitta något positivt i allt. För det finns något positivt i allt, det har vi lärt oss :-)

    Mycket kärlek!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kära du! Håller precis med dig! Att vara positiv är så betydande för mig därför är det svårt att förstå att människor vill göra en illa. Tack för din fina kommentar! Kärlek & Kram♥

      Radera
  4. finaste du ♥ Jag hoppas du kikar in till mig :)
    Klicka på Lucka 4 och hitta en person jag tycker sprider glädje och omtänksamhet!
    Kram till dig från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den fina överraskningen. Blev verkligen glad för länkningen! Du är en fin människa med ett hjärta av guld! Kärlek & Kram♥

      Radera
  5. Tyvärr finns det människor som inte enbart vill andra människor väl. Men ta inte åt dig, du förtjänar bättre än så.

    Puss och kram till dig från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord. Glädjer mig!
      Kärlek & Kram till dig, kära Fru Sederblad♥

      Radera

  6. Kära du,,, varför ska det alltid finnas andra människor som ska rycka undan matten mer än vad som behövs (som inte ALLS behövs, men tyvärr får vi nog räkna med det när vi har öppna bloggar). Löjligt & vansinnigt att ens ställa den frågan, vad har den personen med det att göra OM det hade varit du och OM du hade haft denna hemska sjukdom..??
    Nääee, just det.. inte ett skit.

    Lätt för mig att sitta här och skriva, försök att sålla bort skiten,,, men mår du som du gör och framför allt har gjort så är det ju inte lika lätt för dig.

    Varm kram från en okänd Annelie

    SvaraRadera
  7. Tack, kära du för alla råd. Försöker att inte bry mig för egentligen är den som skrivit detta inte värd det!
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Strunt i det , det finns betydligt värre kommentarer

    SvaraRadera
  9. Tyvärr finns det alltid bittra elaka små människor i vår värld. Nu är jag en ny läsare på din blogg, men känner redan din värme o glädje i det du skriver. Försök att inte bry dig över den kommentaren även om jag förstår att det är svårt. Alla vi andra får sprida lite bloggkärlek till dig så du glömmer det lilla elaka nättrollet. Ha en fin dag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Tack för dina söta ord! Du har så rätt.
    Önskar dig detsamma! Kram♥

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥