Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

torsdag 31 januari 2013

Kommer vara "INNE" om jag är ute



Kröp upp i soffan en stund med filten och det nya numret av Damernas Värld som kom med posten idag.
Gissa om jag blev paff när jag förstod att för första gången på många å,r kan jag sälla mig till den yngre generationen och känna mig riktigt modern eller "INNE", när jag går bort eller är ute och festar på något ställe,


Tydligen säger allt fler SKÅL utan alkohol och det passar fd. FRU STÅHL. Inte bara kändisarna vittnar om sin nya nykterhet utan även andra nobbar drinken utan att vara gravid eller ha beroendeproblem. 

Och systembolaget glider med på den vita vågen och de alkoholhaltiga alternativen har ökat och blivit betydligt godare.



Så jag passar på att
 "hanka på" 
den yngre generationen
som går på tvärs
med sina rödvinspimplande föräldrar
och väljer maratonlopp, (kanske inte riktigt så långt...)
framför pubrundor med alkoholhaltiga drycker.

Äntligen är jag poppis!






2 kommentarer:

  1. :) Det är väl underbart! Folk har börjat strunta i grupptrycket och börja göra som de själv känner. Det gillar vi! Ha en superfin fredag vännen. Kram :)

    SvaraRadera
  2. sv: Men eller hur! Sjukt dåligt och vi är flera nu som kommer köpa visitkort någon annanstans. Fast frågan är vart?

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥