Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

lördag 26 januari 2013

Splittrad



Idag är det helg och glädjen infinner sig hos de flesta. Fredagen är över med allt mys och kanske en hel del trötthet efter arbetsveckan som gått. Kanske var det fler än jag som somnade tidigare än vad jag hade tänkt igår? Men vad gör det när både lördagen och söndagen finns orörda?

Känner mig väldigt splittrad över min nya vardag som ensamstående. Borde ju ha "ballar av STÅHL" och vara totalt osårbar, men så är inte fallet. Mr.Ångest försöker att fånga mig dagligen och jag stretar emot så gott jag kan. Tyvärr kan jag inte bemästra panikångesten och känner jag mig pressad så "flyr" jag från allt och alla, inklusive de som jag har så otroligt kära i mitt hjärta.

Känner mig väldigt splittrad eftersom det här sjukdomstillståndet har försinkat mitt liv med minst fyra månader. De kan jag inte få tillbaka, men jag kan försöka att göra det bästa av livet framöver. Måste försöka reda upp all röra som jag har ställt till med rent praktiskt runt omkring mig. Då man är deprimerad och ångestfylld är det svårt att fokusera och de flesta projekt påbörjas med goda förutsättningar, men avslutas aldrig eller resulterar i ett fullständigt kaos. Var tog strukturerade och lugna och klartänkta MRS. JEANETTE vägen?




Känner mig väldigt splittrad av att jag vissa dagar nästan inte kan känna någonting varken fysiskt eller psykiskt, utan bara är. Kanske måste jag vänja mig vid de läkemedlen som sväljs ner i min kropp... Min kropp vill jag inte heller kännas vid. Ser mig så sällan som möjligt i spegeln då jag vet att det försvunnit 10 kilo och ni som sett mig tidigare vet att det har inte haft någon positiv effekt. Har i natt dock fattat en del avgörande beslut angående min hälsa, min bodelning och mitt liv som ensamstående och det har gjort att jag känner mig stolt och lite på gång...

Känner mig väldigt splittrad då jag försöker att känna glädje. Är den äkta eller är det tabletternas förtjänst? Tror helt allvarligt att jag kan känna känslan då och då och mina två kilos viktökning ger ju en del hopp för BEACH 2013 och kanske hinner jag med att bygga upp nya "ballar av STÅHL". Idag ska jag försöka att på mitt bästa sätt börja rätta upp mitt liv, bloggen och en hel del praktiska göromål. 

Älskar mina nära & kära och hoppas otroligt mycket att de kan ha lite tålamod med mig till, så fortsätter jag att söka efter och hitta tillbaka till snälla och glada och positiva Jeanette. Tid är det jag behöver mest av allt just nu och den ska jag försöka att ta hand om på bästa sätt. 

8 kommentarer:

  1. Älskade fina jeanette....du är starkare än du tror! Inte att dina nära och kära inte har tålamod med dig, du är deras allt. Ställ inga krav på dig och låt tiden ha sin gång så värmer snart solens strålar dig igen... Jag finns här precis när som du vill och tappar aldrig tron på dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina du! Du är underbar! Kram♥

      Radera
  2. Käraste Jeanette som Snudda skrev, Du är starkare än du tror <3

    Tänker ofta på dej och tittar in här varje dag, såklart :-)

    Många kramar och positiva energier till dej!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kära du! Blir så glad att du inte har glömt bort mig! Du är söt! Kram♥

      Radera
  3. Snälla, goa Jeanette! Tänk inte så mycket på hur det borde vara, och hur du borde känna. Gör så gott du kan och ta vardagen som den kommer. Försök att glädjas åt enkla glimtar i vardagen, det räcker än så länge. Du ska se att plötsligt kommer mer och mer styrka efterhand. Det är så härligt att läsa dina ärliga rader! Jag tänker att det är ett mått på styrka, du är på gång...

    Och i dessa semletider, glöm inte att fika en extra gång per dag! ;)
    Stor kram från mig till dig! <3<3<3

    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kära Ingrid! Dina ord är så kloka och de ger mig kraft! Du är en fantastisk människa! Kommer att tänka på dig nu varje gång jag tar en fika. Kram♥

      Radera
  4. Ord bliver så fattige.... det gør mig så ondt du har det sådan. Jeg håber virkelig du snart finder tilbage til dig selv. Tænker på dig, ved du <3

    Store knus og kram til dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla Ann för din omtanke. Du är så gullig! Kram♥

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥