Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

torsdag 10 januari 2013

Tilltrasslat


Äntligen utskriven från sjukhuset och hemma igen med nya krafter och positiv glädje. Om mitt liv var tilltrasslat innan jag blev sjuk så måste jag försöka reda ut en ännu större härva nu. Först måste jag vänja mig och ta reda på allt som jag har gått miste om i det verkliga livet.


Vad har hänt i vår värld? Vad har sagts på nyheterna? Jag har fortfarande en del att träna på och vänja mig vid. Att kunna hantera ångesten på bästa tänkbara sätt utan att behöva använda mediciner. Att få tillbaka min koncentrationsförmåga och konsten att leva strukturerat igen, istället för att ha ett fullständigt kaos runt omkring mig.

Att få aptit på mat och kunna äta normalt igen så att jag kan fortsätta med min träning. Att våga återgå och visa upp mig i vänners lag, med min familj eller i andra sociala sammanhang utan att känna mig obekväm och bli besökt av Herr Ångest. Och sist men inte minst så måste jag skaffa mig ett nytt självförtroende och en bättre självbild. Det ser ut som om jag har en hel del att stå i. Men först ska jag lyda doktorns order att vila, landa i verkligheten och bara vara i flera dagar. Sen ska jag skapa mig ett nytt & ljust liv!


Dags att räta ut alla konstiga vägar som livet hillar in en i 
och
 räta på ryggen!
Snacka om min präktiga gamnacke...




4 kommentarer:

  1. Jeanette Svenssonjanuari 11, 2013

    Detta kommer du att klara galant vännen! Låt det ta tid så ska du se att ljuset finner du snart igen. Många runt om dig stöttar om du råkar behöva hjälp. Och det behöver man..... lite som när man lärde sig cykla :) man fick öva, öva och öva "Vipps" så stack man iväg själv och kunde så för evigt. Tänker på dig så <3 Bamse kram och fortsatt krya på dig Jeanette...... din namne ;)

    SvaraRadera
  2. Skickar en massa positiv energi till dig. <3

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem finaste Jeanette <3

    Allt kommer att gå bra, det kommer att gå sakta men säkert framåt, lyd doktorns råd, ta det lugnt och bara var!

    Så fint att se att du försöker se det positiva även nu, det är en konst och Du klarar ju det! Det säger mej att du kommer att klara det du har framför dej nu!

    Ta en promenad längs havet, känn lugnet och friheten. Havet är underbart och gör så mycket gott! Idag är det lite sol hos mej, hoppas solen är hos dej oxå, den ger dej energi och kraft!

    Ha det så bra och du ska veta att jag tänker på dej mycket, jag är inte ensam om det ser jag :-)

    Många Kramar

    SvaraRadera
  4. Skickar många styrkekramar till dig fina Jeanette<3 Detta kommer du klara galant!!
    Hör av dig om du någonsin behöver hjälp!! Kram Helen

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥