Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

onsdag 6 februari 2013

Nya motgångar

Idag har jag gråtit så många tårar så att huvudet höll på att sprängas och jag har fått en ny påse under varje öga och några nya rynkor. Men det gör ingenting. Bättre att gråta över nya motgångar än att stänga in dem inombords.

Har problem med vissa myndigheter som man måste deala med när man är sjuk. Vågar inte skriva ut vad den heter för de googlar mitt namn ibland. Men det ser dystert ut för min framtid vad det gäller min ekonomi.

Snart säljs huset också och då har jag ingenstans att ta vägen. Ingen säker inkomst framöver genererar inga kontrakt på bostäder precis. Skulle behöva vinna en nätt liten summa på Triss så att jag fick chans att skaffa mig ett tryggt och bra hem.

Men det finns viktigare saker här i livet som att bli friskare och det tänker jag prioritera först av allt. Morgondagen ska fördrivas hos psykiatrikern och sen väntas det kuratorbesök i nästa vecka. Det hjälper alltid att få dela sina bekymmer med någon som förstår vad det är som fattas en...

Ångest och Panikångest-attacker är inte så enkla att förklara för människor som inte upplevt det. Kan i alla fall upplysa om att hjärnan tar TIME OUT då och man tar inte sina livs klokaste beslut utan vill bara fly från allt och alla.... Och sen får man ångest för det....

Men vem är så dum så att den tror att livet ska vara enkelt att leva? Inte jag i alla fall för jag har hunnit med en hel massa komplicerade händelser och jag är ändå bara 48...

LIFE IS TOO SHORT
TO BE ANYTHING
BUT HAPPY!





6 kommentarer:

  1. Nu må det da snart vende for dig!!!! Bliver sgu så ked af at læse disse linier. Jeg håber virkelig snart alting løser sig for dig, så du kan få ro i dit liv <3

    SvaraRadera
  2. Det hoppas jag också! Tack, snälla Ann för din omtanke!♥

    SvaraRadera
  3. Finaste Jeanette!

    Vet inte vad jag ska skriva, svårt, men som Ann skrev, det vänder snart! Jag hoppas och tror det <3

    Du är starkare än du tror, det tror jag iallafall när jag läser det du skriver här på bloggen. Du ser framåt, du är positiv, det är starkt med tanke på hur ditt liv ser ut nu.

    Myndigheter, ja dom kan uppföra sej illa, riktigt illa, speciellt när man är sjuk. Dock tycker jag att en myndighet ska se det som positivt att du bloggar, det är ett av dina "hjälpmedel" på vägen tillbaka, det gynnar även myndigheterna. Dessutom bloggar du sparsamt nu, du bloggar när du har ork och lust till det. Bara positivt ju!

    Tänker mycket på dej!!

    Många många kramar <3 och massor med energi och positivitet skickar jag till dej!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina du! Blir så glad att du ger mig lite kraft och mod! Kram♥

      Radera
  4. http://www.goransoderlund.se/

    http://goransoderlund.blogspot.se/

    Kram!

    SvaraRadera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥