Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

lördag 2 februari 2013

Ord



TRISTESS

Enl.Wikipedia:

Tristess upplevs vid avsaknad av stimulans. Tristess är inte självt ett mentalt tillstånd men kan orsakas av speciella mentala tillstånd. Tristess kan vara en synonym för uttråkad eller liknande.



Att någon tycker att man är trist är inte så stimulerande för 

självförtroendet.



Att "trissa" upp någon kan vara kul, om det är på skoj

förstås, men är det allvar är det en helt annan grej.


Att skrapa en trisslott är spännande och stimulerande.


Att vinna på TRISS är ännu kuligare... tror jag! Har mest 


vunnit småvinster till en ny lott.


Dra på trissor är ett skojigt uttryck och mysiga ord att ta i

min mun, tycker jag. Finare än många andra skällsord som 

används flitigt idag.


Varför är trist och tristhet så fula och tråkiga ord medan 

tristess som inte är kul att uppleva är ett relativt vackert 

ord??? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥