Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

lördag 9 februari 2013

Packning och sortering

God morgon!

Tycker att alla dagar är sig lika nu. Packning och sortering av saker som vi har samlat på oss i huset under 22 års tid. Det blir en hel del när det finns både vind och källare. Vissa saker väcker minnen och för mig är det är inte lätt att hålla tårarna borta då...

Idag ska jag göra allt som står i min makt för att komma iväg till min älskade systerson, LUCAS, på "en bit mat" och fira hans födelsedag, för det skulle vara så kul och en ära. Ska försöka att mota bort min depression, ångest och panikångest och alla krav som ställs på mig...

Min fd, man och jag är knappast ense över hur allt ska ordna upp sig, men det är väl ytterst få skilsmässor där det blir ett lyckligt avslut. Men ibland kan kraven kännas lite väl oövervinnerliga och man är faktiskt två om att inleda en kärleksförbindelse och ett äktenskap och att dela detta och då borde villkoren vara mer jämlika, när en väljer att avsluta det som man tillsammans har påbörjat och upplevt, tycker jag.

Nog om det! Över till ett praktiskt problem. Till er mina vänner, som följer min blogg. så vill jag meddela att under en tid fram över så har jag ingen mobil. Men jag befinner mig oftast hemma så ni kan nå mig på hemtelefonnumret.'






4 kommentarer:

  1. Jag förstår att det inte är enkelt att sortera och packa, många minnen kommer upp. Men kanske är det så att för varje vrå, varje låda som blir klar, får du ny kraft och kan känna nyfikenhet och framtidstro för vad som komma ska... Ett nytt kapitel i din levnadsbok!

    Stor kram på dig!

    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt! Det är verkligen dags att vända blad... Kram! ♥♥♥

      Radera
  2. Der findes nok ingen trøstende ord.
    Det du er i gang med, er svært - jeg husker det fra mit ægteskabs afslutning, og da var det mig som afsluttede. Man har delt mange oplevelser, store begivenheder, så selv for mig, var det svært... og hårdt. En skilsmisse kan hurtigt blive en grim ting - desværre.
    Varme kram til dig fra mig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen tufft! Det finns alldeles för många kära minnen! Kram ♥♥♥

      Radera

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥