Kontakta mig!

Kontakta gärna mig!

jeanette-stahl@hotmail.com

måndag 25 mars 2013

Att våga tro


Köpte ett vackert blomhjärta till mig själv i PÅSK för att påminnas om att TRO på KÄRLEKEN.

Jag vill inte tro och vägrar gärna, att människor är själviska och oärliga, men nu tycks jag gå på den niten både här och där. Måste sluta upp med att vara så godtrogen och rak. Helt enkelt bli bättre på att inte delge förtroendeingivande människor av mitt liv och mina känslor, om de inte är ärliga och behåller det sagda för sig själv eller BRYR sig. Är nog ingen bra människokännare precis. Men nu glömmer vi det.

Jag vill TRO att VÅREN är på väg även om jag håller på att frysa "häcken" av mig varje dag. Och för en gångs skull, under väldigt lång tid, så trodde jag helt rätt idag.

På framsidan av Ståhl:s residens sken solen idag och en liten snödriva töade bort. Och vad hittade jag och Mr.Nikon, min trogna nutida följeslagare, där?

Ett tecken! Våren eller i alla fall PÅSKEN är på väg...



Så med GOD TRO
och
i mitt fall
37:or i skor 
kommer 
man långt!


Underbart att få TRO att det är mer än jag
som är tjurigt envis på vår jord.
Påskliljorna gav mig glädje
och 
TRO
idag 
då de 
lyckats 
växa fram ur sina lökar
och stå upp
 rakryggade, vackra och stolta
under
isen som tinade...

Sov Sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥♥Skriv något så blir jag glad och försöker att återkomma till dig! TACK!♥